Brýle pro virtuální realitu Oculus Rift mají za cíl nabídnout „next-gen“ virtuální realitu. V displeji se nachází speciálně navržená optika a dva displeje AMOLED s vysokou obnovovací frekvencí. Tato technologie by měla přinést jasný obraz virtuální reality a doslova vás vtáhnout do virtuálního světa. Headset je sledován pomocí systému využívajícího infračervených LED, což umožňuje přesné sledování polohy brýlí v rozsahu 360° a to jak pozice, tak směru pohledu.
V headsetu jsou také integrovány reproduktory, které by měly dokonale simulovat přítomnost ve virtuálním světě. Pozitivní informací je možnost odejmutí dodávaných reproduktorů a nahrazení vlastními sluchátky. To dle mého názoru ocení mnoho uživatelů, neboť je to vstřícné gesto k uživatelům, z nichž mnozí jsou zvyklí na svá oblíbená sluchátka. Další otázkou je kvalita použitých reproduktorů. V headsetu je také zabudovaný mikrofon.
- Oculus zveřejnil, co bude třeba pro VR hraní s brýlemi Rift. Zařízl Linux a Mac
- Oculus Rift má novou, lepší verzi. Vyšší rozlišení, 360° pohyb a 3D audio
- Facebook kupuje Oculus za 2 mld. USD a zkusí virtuální realitu dostat i mimo hry
Celý systém by měl být zkonstruován také s vysokým důrazem na ergonomii užívání. Na hlavu se upevňuje pomocí pásků a jeho nasazení by mělo být stejně komfortní jako nasazení čepice. Bude také možné vyměnit měkkou pěnu lemující brýle, kde se nachází sofistikovaný mechanismus umožňující nastavení vzdálenosti čoček, jež směřují obraz z displeje do oka. Vylepšený návrh by také měl zvýšit komfort používání headsetu v případě, že používáte dioptrické brýle.
S každým setem Oculus Rift bude dodáván také bezdrátový herní ovladač pro Xbox One, navíc se ještě na veletrhu E3 objevil prototyp Oculus Touch. Tento ovladač umožní přenášet informace k dalšímu z lidských smyslů – k hmatu. Jeho polohu opět snímají infračervené senzory a ty navíc dokážou sledovat také šest úrovní hloubky ostrosti (DoF), což se uplatní asi také při sledovaní vzdálenosti rukou. Ovladač by měl hráči dovolit osahat předměty v herním světě (byť omezené míře dané zařízením). Tento systém ovládání se skládá ze dvou zrcadlově převrácených ovladačů, jež jsou vybaveny jednou analogovou páčkou, dvěma tlačítky a analogovým tlačítkem spouště. Jak vás jistě napadá, jedním z hlavních určení tohoto ovladače budou FPS hry.
Zabudovaný senzor poté bude sledovat pozici prstů na ovladači, díky čemuž by měl ovladač umět rozpoznat jednoduchá gesta – mávání, ukazování či vztyčený palec. Oculus Touch bude dostupný počátkem příštího roku a před objednat by jej mělo být možné od stejného data jako Rift.
Na závěr zde máme ochutnávku her, které podporují zprostředkování virtuální reality pomocí produktů společnosti Oculus. Na E3 se objevily tyto hratelná dema: Damage Core, VR Sporst Challenge, Esper, AirMech, Lucky´s Tale. Herní ovladač však také podporují také hry EVE: Valkyrie, Chronos a Edge of Nowhere.
Oculus hodlá investovat do nezávislých vývojářů více než deset miliónů dolarů, čímž je chce přimět, aby optimalizovali hry také pro tato zařízení.
Zdroj: Oculus, Toms´s Hardware