Hlavní navigace

Oculus Rift dostal finanční injekci 75 milionů dolarů. Co chystá v příštím roce?

17. 12. 2013

Sdílet

Zdroj: Redakce

Od prvního představení brýlí virtuální reality Oculus Rift na Electronic Entertainment Expo 2012 se na společnost Oculus VR upínají miliony zraků. Přece jenom jde o produkt, který v případě úspěchu může změnit herní trh k nepoznání.

K počátečním třinácti milionům dolarů, nashromážděným od různých investorů, se v létě minulého roku přidalo dva a půl milionu dolarů, vysbíraných nadšenými hráči prostřednictvím kampaně na webu Kickstarter. Ti nejaktivnější pomáhají svými dojmy i s vývojem. Při zapojení se do kampaně, nebo prostřednictvím objednávky na domovské adrese, je totiž možné první prototyp objednat za 300 USD (6000 Kč).

První prototyp Oculus Rift 

První prototyp nese 7" LCD displej s rozlišením 1280 × 800 bodů (640 × 800 bodů pro každé oko), přičemž je dosaženo zorného úhlu 90° v horizontálním a 110° ve vertikálním směru. Displej má jemnost 270 bodů na palec. I když jde jenom o vývojovou verzi, do dnešního dne se prodalo už víc jak 40 000 kusů.

 

Popularita Riftu a nadějný pokrok ve vývoji nenechal další investory poklidně spát a minulý týden dostal vývojový tým Oculus VR další finanční injekci v objemu 75 milionů dolarů (1,5 miliardy korun) od společnosti Andreessen Horowitz.

Podle vyjádření Oculus VR by měly být peníze použity pro přípravu komerční verze brýlí a taky pro další rozšíření vývojového týmu na hardwarových a softwarových pozicích. K týmu se v průběhu tohoto roku přidal i ikonický John Carmack (hlavní programátor legendárních her Wolfenstein 3D, Doom a Quake), který přijal pozici hlavního technického ředitele.

John Carmack s druhým prototypem Oculus Rift s HD rozlišením 

Začátkem příštího roku by měl být k dispozici druhý vývojový model Oculus Rift, který si zájemci budou moct objednat za stejnou cenu jako ten první. Jeho parametry by měly být už výrazně lepší a měly by tak připomínat finální verzi. LCD displej bude mít velikost 7 ", rozlišení 1920 × 1080 bodů (960 × 1080 pro každé oko) a jeho jemnost stoupne na 314 bodů na palec.

Rozšířit by se mělo i zorné pole, které bude pravděpodobně v horizontálním i vertikálním směru přes 110°. Ke gyroskopu, magnetometru a akcelerometru by měl přibýt i výškový senzor.

Grafický návrh předpokládané finální podoby produktu

MMF24

Finální verze produktu se očekává v létě příštího roku a proslýchá se, že by mohla stát dokonce ještě o něco méně než vývojový model.

Zdroj: Tom's Hardware, Oculus VR, Financial Times