Zlepšení vypadají zajímavě, jen mám obavu o to snímání ovladačů v prostoru, obdobný mechanismus používají Windows Mixed Reality a třeba u boxovacího simulátoru The Thrill of the Fight si majitelé WMR stěžují, že brýle nedokážou korektně snímat ovladače blízko před obličejem, resp. mírně nad ním (mírně se liší dle značky), což je nutnost pro krytí se. Fakticky už z principu fungování oproti předchozí metodě tu musejí být omezení, byť ve většině případů při hraní nebudou podstatné. Za zády zřejmě těžko bude poloha snímána korektně.
Zklamani, VR nekupuju.
Zatim nejlip vypada Pimax 5K, ale k tomu nedodavaji ovladace, ja potrebuju koupit celou sadu, takze zatim VR odkladam, tenhle rok si ho urcite nekoupim, vidim to spis az za takove 2-3 roky.
Jedinne na co jeste cekam je mobilni Oculus Quest, pokud by byla kvalita obrazu uchazejici, tak ta vyhoda mobility do toho bych sel, ikdyz to nebude mit zadny wau efekt.
No, nerad bych se mylil, ale ty krabice se senzory, co bylo nutno rozestavět po mistnosti, ty nejsou určeny ke snimání OVLADACU v prostoru, ale primárně právě ke snímání VASI POZICE v prostoru. Ovladače, co máte v ruce, svoji pozici vůči brýlím přece znaji – na to je nepotřebujete snimat něčím externím (i když samozřejme můžete, pro zlepšení). Tady jde o pozici vašeho téla v rámci mistnosti. Laicky - pokud udělate krok dopředu, systém helma-ovladače to nezaregistruji. Z pohledu z jejich souřadného systému se nic nezměnilo. Proto potřebujete něco, co bude "externě snímat" vasi pozici v prostoru. A je jedno, zdali to budou krabičky v mistnosti sledujici vas, nebo kamery/senzory na brylich sledující vaše okolí.
Není to tak?
Není to tak. Ty ovladače jsou skutečně snímané těmi externími senzory, které jsou v základním balení pouze dva, pro opravdu 100 % spolehlivost při pohybu v prostoru je potřeba přikoupit třetí senzor právě z toho důvodu, že zakrytím ovladače tělem se poloha ztratí. S brýlemi jsou ovladače spojeny bezdrátově, takže stisky tlačítek a rotace v prostoru fungují dál, ovladač zůstane virtuálně na poslední pozici, kde byl ještě zaznamenán senzory. Prvky v ovladačích k tomu určené jsou právě v tom prstenci kolem ruky, stačí zakrýt rukou pouze ten a ovladač je v prostoru ztracen.
Stejně to funguje pro brýle, když se otočí člověk mimo zorné pole senzorů, zůstanou viset na místě a zůstanou funkční rotace kolem os.
Nechápu tu logiku, než kupovat nějaký mobilní paskvil za 10 tisíc, tak je snad rozumnější za ty stejný peníze pořídit plnotučnou verzi k připojení s PC.
O tom, co je nutné, by se dalo polemizovat. Fakticky vše se dá dělat bez problémů či bez větších problémů i dnešní generací VR, s lepšími parametry by to bylo jen více či méně lepší. Vždy je to kompromis - mohli by nabídnout dokonalý parametry ve všech směrech, ale kdo to pak bude za těch 100 tisíc kupovat, tak to funguje u všeho. Předpokládám, že jsi taky nečekal 10 let s pořízením monitoru, až bude 8K, 250 Hz, OLED s HDR... světe div se, dá se hrát i na 1080p v 60 Hz.
Ve clanku se celkem jasne pise:
"Rift S si totiž vystačí právě se svými zabudovanými kamerami. Toto by měla být značná výhoda i při běžném používání, ale prakticky přelomové zlepšení, pokud byste chtěli používat VR brýle víc mobilně"
"Kvůli systému Insight také firma upravila ovladače Oculus Touch, které budou s kamerovým snímáním pohybu schopné spolupracovat."
Z textu je zrejme, ze
- Oculus Touch nepotrebuji snimat svoji polohu kamerou (protoze to predtim neuměly, ale přesto fungovaly)
- vice mobility (po mistnosti, tj. kamery sleduji okoli kolem vas)
Asi si nerozumíme, v druhým komentáři jsem popisoval funkci Oculus Rift CV1, jejichž Oculus Touch ovladače jsou fakt snímaný externími senzory (takže to tvrzení, že to předtím neuměly, ale přesto fungovaly, je naprostá pitomost). Nevím, jak jinak to už vysvětlit, popsal jsem to technicky snad dost jasně.
Podle Ars Technica to umí. Jejich redaktorovi přišlo, že to funguje líp, než dřív s těma externíma kamerama, i když nějaký problém s těmi ručními ovladači zaznamenal.
"After a full hour of testing the Rift S in multiple demos, it's clear that it does a noticeably better job tracking my head and hands within a virtual environment than Oculus Rift's external cameras ever did. And it never crapped out when I rolled the wired-VR dice or whipped around like a goofball.
I got on my knees. I strafe-stepped. I crawled. It all worked."