Brýle mají vyžadovat k uspokojivému fungování vysoké snímkové frekvence a také nízké latence. Oculus uvádí, že sice vše bude běžet, i pokud odporoučeno konfiguraci splňovat nebudete, nicméně VR hraní asi při nedostatečné snímkové frekvenci bude víc frustrující, než pokud vaše GPU nestačí normální obrazovce. Jako doporučené GPU pro dobrý chod uvádí Oculus buď Radeon R9 290 na straně AMD, nebo GeForce GTX 970 od Nvidie. Případně kartu, která má analogický nebo vyšší výkon.
Potřeba je, aby GPU zvládalo vykreslovat při 90 snímcích za sekundu v rozlišení 2160×1200 bodů. Nároky na hrubý výkon jsou údajně přibližně trojnásobné (své si přidá ještě přeškálování) proti požadavkům na plynulé hraní s normální obrazovku o 1920 × 1080 bodech a 60 snímcích za vteřinu. Co se rozlišení komerčního Riftu týká, myslím, že doposud oficiálně sděleno nebylo. S údajem, že by to mělo být těchto 2160 × 1200 bodů (1080 × 1200 na oko), se myslím setkáváme poprvé.
Jako procesor budete potřebovat něco s výkonem odpovídajícím Core i5-4590 nebo silnějším (což nemusí být snadné rozhodnout, neboť charakteristiky výkonu/škálování v různých hrách se asi budou lišit). K tomu pak počítač musí mít aspoň 8 GB operační paměti.
Kromě přímočarého požadavku na výkon budou ještě dvě věci, na něž si budete muset dát pozor. A to jednak porty, které headset bude potřebovat. Rift vyžaduje dva porty USB 3.0, což by na desek z poslední doby neměl být problém, případně by se snad dal použít přídavný řadič do slotu PCI Express. Jako obrazový výstup potřebuje Rift HDMI 1.3 nebo novější a navíc musí u tohoto portu být podporována pracovní frekvence 297 MHz. Problematickým požadavkem však může u notebooků být, aby výstup byl nativní z vykreslujícího GPU. V případě notebooků však může být HDMI vyvedeno z integrované grafiky a na těchto systémech Rift údajně provozovat nepůjde (nebo nebude podporován, úplně jasné to zde není). Důvodem by zřejmě mohla být latence kvůli přesunu obrazu mezi kartami.
Podpora Linuxu prozatím nebude. Ani Mac OS X
Posledním potenciálním problémem může být software. Oculus bude požadovat alespoň Windows 7 SP1 nebo novější systém Windows (64bitový kvůli velikosti RAM). Firma bohužel uvádí, že prozatím pozastavuje práce na podpoře platforem Linux a Mac OS X. V první fázi má být veškeré úsilí soustředěno na co nejlepší podporu Windows. Kvůli tomu byly alternativní platformy uloženy k ledu a vývoj byl u nich pozastaven. Oculus s nimi sice výhledově počítá, zatím ale nepřislíbil žádný konkrétní plán, kdy budou práce obnoveny kdy by se mohly dočkat oficiální podpory.