Od čerta k ďáblu aneb operátoři se mnou zase jednou vydrbali [blog]

23. 10. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Operátoři se mohou přetrhnout, aby získali nové zákazníky, ale těm stávajícím sami od sebe nějaké slevy či výhody nabídnou jen výjimečně. Letos jsem měl v plánu přejít s hlasovým paušálem k O2, neboť doma od něj využívám pevný internet VDSL, s nímž jsem díky příznivé konstelaci hvězd opravdu spokojen. I z hlediska fakturace je pohodlnější mít hlasový paušál s pevným internetem u jedné firmy. Zvlášť u O2, když při této kombinaci nabízí zákazníkům slevu ve výši 100 Kč. Operátor z infolinky „kyslíku“ mi navíc sliboval 50 Kč slevu za to, že můj věk ještě nepřekročil 26 let. Možná se nejedná o závratné peníze, ale proč nepřejít, nesjednotit tak služby a ještě něco neušetřit? V podstatě neexistuje důvod, proč se touto cestou nevydat, vždyť co vás to bude stát? I telefonní číslo zůstane zachováno.

Ukrutně dlouhá výpovědní lhůta

Samotné O2 se na svém webu tvářilo, že migrace bude uskutečněna do čtyř dnů. Nikdo se dopředu nechlubí tím, že aby bylo možné stávající číslo převést, musí nejdřív uplynout výpovědní lhůta u stávajícího operátora. S tím jsem byl prvně srozuměn, až když mi volala paní z T-Mobile, která si chtěla výpověď potvrdit.

Výpovědní lhůta je u T-Mobile nastavena na 30 dní, přičemž 26. den je povoleno převedení čísla. Tím pádem 30. den migrace máte své číslo u nového operátora, kde můžete začít využívat jeho služeb. Ani to není všechno, jak mne upozornil kolega Lukáš, tak výpovědní lhůta navíc začíná běžet až s dalším zúčtovacím obdobím.

Když tedy výpověď podáte v nevhodnou dobu (na začátku zúčtovacího období), tak se proces migrace nepříjemně protahuje. Jenže jako zákazník očekávám, že telefonní číslo bude převedeno během několika dní, vždyť moji okamžitou výpověď operátor má a případné pokuty za předčasné ukončení smlouvy jsem ochoten a připraven zaplatit.

Mimochodem, podle samotného T-Mobile má tento operátor výpovědní lhůtu nejkratší v Česku. Podle jiných informací u O2 lhůta trvá dokonce 42 dní! To nepovažuji za normální. Ani se mi nelíbí, že vás operátoři dopředu nepřipraví na bolestně dlouhou migraci. Tím by vás ovšem vyděsili, takže na svých webech hlavně vytahují informaci o tom, že číslo bude do 4. dne převedeno.

Kdo zrušil mou objednávku?

Druhá fáze už měla proběhnout bez dalších problémů. Mou výpověď T-Mobile dostal 8. září. Nebo mi aspoň ten den volala paní, aby ji potvrdila. O den později už dorazil kurýr od O2, jenž mi předal novou kartu SIM, podepsali jsme účastnickou smlouvu a já za SIM zaplatil 100Kč poplatek. Ok.

Zbývalo jen čekat, kdy bude migrace dokončena a já to celé budu moct hodit za hlavu. Nové zúčtovací období mi u T-Mobile začalo 20. září. Pokud jsem si to správně spočítal, měla by migrace být pomalu u konce. Jenže i dnes na telefonu stále svítí nápis T-Mobile. Pojal jsem podezření a pro kontrolu volám do T-Mobile.

Tam mi operátor řekl, že datum migrace nevidí a vidět nemůže, takže se mám nejlépe obrátit na svého nového mobilního operátora. Jemu jsem původně volat chtěl, ale současně jsem si chtěl ověřit, jestli není problém na straně růžového operátora. To jsem ještě netušil, že pes je zakopán jinde.

Pán z infolinky O2 mi 23. října sdělil nemilou zprávu – k převodu čísla nedojde, neboť objednávka byla stornována. Neví z jakého důvodu a nejlepší bude provést objednávku novou. Prosím? Pána jsem zaměstnal na pěkných pár minut. Výsledkem je, že s provedeným storem nelze nic provést.

Jediné a zdaleka nejrychlejší řešení je poslat mi novou kartu SIM, což pro mne znamená další poplatek ve výši 100 Kč. Podotýkám, že mám doma podepsanou smlouvu z 9. září, která je mi dle slov infolinky málo platná.

Dražší smlouva

Přirozeně si nemohu dovolit být měsíc bez telefonu, takže jsem souhlasil s provedením nové objednávky. Bohužel, jak mi byl řečeno, už O2 nenabízí slevu pro mladé, takže tím pádem ušetřím pouze 100 Kč díky tomu, že od stejné firmy využívám internet VDSL. Nová smlouva pro mě bude méně výhodná.

A co je snad nejhorší, zřejmě budu pár dní bez telefonu. Pokud jsem se skutečně nepřepočítal, T-Mobile mi své služby přestane poskytovat opravdu záhy a než mi bude doručena nová SIM a telefonní číslo převedeno k O2, může se jednoduše stát, že budu pár dní bez telefonu. Výborná zpráva. Přitom jsem se ani nedozvěděl, kde je chyba.

Vznesl jsem aspoň požadavek, aby bylo přezkoumáno, co se stalo s mojí předchozí objednávkou u O2. Celé to totiž zavání. Možná mi chtěli sebrat slevu? Nebo je někdo jenom nekompetentní a já na to mám doplatit? Takže uvidím za pár dní, s jakým výsledkem operátor přispěchá.

bitcoin_skoleni

Co napsat závěrem? Migrace byla pečlivě plánovaná a dočkal jsem se během ní několika nepěkných překvapení a problémů. Skoro si říkám, jestli to za ty nervy stojí. A to se raději snažím nemyslet na to, že případný budoucí únik od O2 bude minimálně pomalejší než od T-Mobile.

Oživeno:

Poté, co jsem si postěžoval na Twitteru, se mi ozval O2 Guru. Divili byste se, jak najednou novou SIM přebírat nemusíte, protože ta původní bude dobrá a k převodu čísla dojde v horizontu několika dní. Dokonce jsem dostal tarif za peníze, na který mě O2 původně přemluvilo. Otázka zní, jestli uspějete, když nepracujete pro Cnews.