Oficiálně: Google a spol. Adblocku Plus platí 30 % příjmů z neblokovaných reklam

18. 12. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Nejslavnější blokovač reklam Adblock Plus spustil v roce 2011 program Acceptable Ads. Jde o bílou listinu reklam, které ve standardně nastaveném filtru jsou uživatelům zobrazeny. Taková reklama musí být řádně označena, nesmí se nacházet uprostřed textu (obsahu), nemůže být animovaná, se zvukem, překrývající stránku ani příliš velká, viz podmínky.

Adblock Plus si řekne o 30% provizi z odblokovaných reklam
Adblock Plus si řekne o 30% provizi z odblokovaných reklam

Společnost Eyeo, která Adblock Plus vyvíjí, je z části financována dary fanoušků. Největší část příjmů však tvoří příspěvky reklamních společností, které si platí, aby se na onu bílou listinu dostaly. Už víme, že mezi ně patří Google nebo Microsoft.

Eyeo chce celou záležitost (trochu) zpřehlednit a přiznává, že 10 % všech reklam na bílé listině pochází od velkých společností a ty si musely zaplatit. Za velkou společnost Eyeo považuje takovou, jejíž reklamy mají měsíčně více než 10 milionů impresí (zobrazení). Takové běžně platí 30 % příjmů, které jim odblokování přinese. Menší weby s méně než 10 miliony impresí – a takových je na whitelistu 90 % – neplatí nic. Obě skupiny ale pochopitelně musí splňovat podmínky Acceptable Ads.

 

Zdroj: Adblock (1, 2)