Hlavní navigace

OLED TV mají stále jen půl procenta prodejů. Trhu vévodí LG a Sony

23. 4. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Společnost LG Electronics prodala minulý rok na celém světě okolo 1,5 milionu televizorů s displejem typu OLED, čímž zabralo 75 % trhu. Letos očekává prodeje až ke dvěma milionům.

Druhé v pořadí je Sony, které loni prodalo 200 000 OLED TV a letos (konečně se dvěma modely) očekává půl milionu prodaných kusů. U Sony je takto vysoký počet spíše nečekaný, neboť prodává jen dva drahé modely.

Zbylý půl milion kusů v tomto roce si zřejmě rozdělí značky Panasonic a Philips, v menší míře pak Grundig, Loewe a HiSense. Pokud bychom to přepočetli ještě jinak, tak LG má v nabídce také bezkonkurenčních sedm modelů, Sony dva, Philips tři a Panasonic čtyři OLED televizory. I tak by LG bylo nejúspěšnějším prodejcem OLEDů a je to logické, když i v jiných televizorech jsou displeje této značky.

WT100

Tip: OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?

V celém světě televizorů je to ale pořád jen zlomek. Každý rok se nyní prodá okolo 215 milionů televizorů celkem a OLED z toho tvoří asi půl procenta. Největším výrobcem televizorů na světě je Samsung, který OLEDy nedělá vůbec a místo nich tlačí obrazovky QLED.

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.