První kroky k potenciálnímu zařazení počítačových her mezi olympijské sporty podnikla mezinárodní federace e-Sportu IeSF už loni v únoru, když sondovala situaci u Mezinárodního olympijského výboru (MOV). Odpověď dostala v dubnu včetně soupisu kroků, které jsou potřeba k tomu, aby se hraní videoher někdy mohlo dostat na program olympiády. Ostatně první úspěch ve svém snažení už e-Sport zaznamenal. V lednu loňského roku mu Korejský olympijský výbor udělil akreditaci olympijského sportu druhé úrovně, kam spadají například šachy, koňské pólo nebo cheerleading.
Problémem by určitě nebyl v nedostatku diváckého zájmu. Už teď se v
e-Sportu točí velké peníze. Právě skončené mistrovství světa ve hře Dota
2 rozdělilo
mezi zúčastněné týmy 20,7 milionu dolarů (500 milionů korun), nejvíc v
historii. Ve sledovanosti pak turnaj překonal například i finálovou
sérii basketbalové NBA. Potenciální zařazení na olympijský seznam by
atraktivitu odvětví ještě výrazně zvýšilo.
Darren Kwan, prezident australské asociace e-Sportu, má jasno: „E-Sport
reprezentuje moderní fenomén sportovní aktivity, která by se měla
představit v rámci olympijského programu. Respekt nám vyjadřují i
ostatní sporty jako třeba basketbal nebo fotbal.“
Více na:
http://www.euro.cz/light/olympiada-mladym-pocitacove-hry-jako-sport-a-skate-bez-thc-1300954#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink