One Pass: předplatné obsahu podle Googlu

18. 2. 2011

Sdílet

 Autor: Redakce

Den po Applu představil systém placeného obsahu také Google. One Pass má oproti konkurenci nabídnout větší variabilitu a lepší podmínky pro vydavatele. Zatímco Apple si bere tradiční 30% provizi, Google jen 10 %, zbytek připadne vydavatelům.

One Pass lze aplikovat na časově omezené předplatné (denní, týdenní, měsíční…), na jednotlivé články nebo až na častější čtení (první články zdarma, pak placené). Platba je vázána na konkrétní účet, takže koupený obsah lze sledovat na mobilu, tabletu i počítači. Pro předplatitele tištěných nebo jiných verzí stejného obsahu mohou vydavatelé nabídnout bezplatný přístup. Platí se systémem Google Checkout.

Na rozdíl od Applu ale One Pass dává vydavatelům přístup k e-mailům a jménům předplatitelů. Odesílání dalších informací musí schválit samotní uživatelé.

One Pass pro vydavatele zatím funguje pouze v USA, Kanadě, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Jestli se osvědčí, dostane se i jinde. Ale testovat se musí nejdříve na větších trzích.

Zdroj: Google, Financial Times