V tuto chvíli nabízí Turbo, vhodné pro surfování na mobilním připojení, dokážete ale vyjmenovat jiné výjimečné funkce? Bohužel, Opera vám nenabídne skoro nic, co byste nemohli mít jinde. Respektive nenabídne nic, čím by přitáhla běžného uživatele. Minimálně do Firefoxu a Chromu můžete v nejhorším případě přidat pár doplňků. Víc nepotřebujete.
Tip: Opera 12.10 beta vyšla ke stažení. Vylepšuje integraci s operačními systémy
A co hůř, Opera svou porážku nepřímo uznala tím, že se začala přizpůsobovat trendům, které nastolil Chrome. Tím dala najevo, že ona není inovátorem. Vzhledově se možná až příliš inspirovala u prohlížeče od Googlu. Stále čekáme na pořádnou a odladěnou hardwarovou akceleraci, kterou vývojáři původně slibovali pro dvanáctou řadu.
Objektivně Operu tíží několik problémů a uvidíme, jak si s nimi vývojový tým poradí. Ani vedení firmy není nadšené z toho, že se jim nedaří urvat větší tržní podíl. Stagnace je nejlepší možný termín, jenž lze pro pohyby tržního podílu Opery použít. Před pár dny se prohlížeči nicméně povedlo překonat pěkný milník. Na Facebooku ho konečně lajkuje více než dva miliony lidí. Srovnejme si to s konkurenty:
- Chrome – přes 13,5 milionu lajků
- Firefox – přes 12,3 milionu lajků
- Internet Explorer – přes 2,3 milionu lajků
Jak je vidět, Opera má stále co dohánět. Při této příležitosti firma vydala malou infografiku, která odhaluje, že největší oblíbenosti Opera dosahuje v Indii, odkud pochází celých 20 % lajků. Facebookovská data přirozeně nevypovídají tolik o tom, kdo a v jaké zemi prohlížeč reálně používá. Víme, že slušné postavení si tento do ruda zbarvený produkt drží v některých zemích Evropy, Českou republiku nevyjímaje.
Zdroj: Opera News