Opera vrátí do prohlížeče blokátor reklam. Je prý rychlejší než konkurence

10. 3. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Opera tvrdí, že je první mezi velkými prohlížeči, který přinese vlastní řešení pro blokování reklamy. Není to tak úplně pravda, protože totéž bude umět i Firefox, jen to nazývá ochranou proti sledování. Na druhou stranu stará Opera do verze 12.x blokovat reklamy uměla také. Norové právě vydali nové sestavení pro vývojáře, kde se novinka vrací v pozměněné podobě.

Opera s vlastním blokátorem reklam

Uživatel si již nemůže sám vybrat prvky, které chce ze stránky odstranit. Místo toho si aktivuje filtr EasyList, který všechny možné sledovací skripty a reklamy odstraní za něj. Standardně jej využívá také AdBlock Plus. Individuálně pak může spravovat výjimky, tedy ručně povolit weby, u kterých chce reklamu zachovat. (Opera má ve výchozím nastavení blokátor vypnutý.)

Opera s vlastním blokátorem reklam

Opera ukazuje, kolik reklamy na stránce zablokovala včetně týdenních statistik. Dokonce má funkci, která porovná, jak web vypadá s a bez reklamy včetně toho, jak moc blokování urychlí načítání. Na Seznam.cz nebo Cnews.cz je načtení delší jen o 20 %, u jedné naší nemrtvé konkurence to bylo 80 %

" frameborder="0" height="480" width="640">

Opera tvrdí, že její řešení je nejrychlejší. Na počítači s Phenomem II X6, 8 GB RAM a Windows 10 x64 testovala otevření 66 různých stránek. Po zprůměrování jí vyšlo, že jedné stránce trvalo načtení 5,3 sekundy, zatímco u Firefoxu s ABP to bylo 6,4 sekundy (+21 %), u Chromu s ABP 7,7 sekundy (+45 %) a u Edge 10 sekund (+ 89 %).

ICTS24

 

Zdroj: Opera