Naúčtoval vám operátor moc? Zaplaťte a pak se braňte, říká ČTÚ

23. 4. 2019

Sdílet


Český telekomunikační úřad upozorňuje, jak se chovat v případě, že spotřebitelé nesouhlasí s výší vyúčtování, které po nich operátoři chtějí. I když je uvedená částka vysoká (ať už kvůli chybě nebo jiným okolnostem), spotřebitelé by ji měli uhradit ve lhůtě splatnosti a bránit se až poté. Nesprávná vyúčtování telekomunikačních firem lze reklamovat u ČTÚ, ale to samo o sobě nemá odkladný účinek.

ICTS24

Vzhledem k tomu, že neuhrazení vyúčtování ve lhůtě splatnosti může vést k dalšímu navýšení pohledávky o náklady jejího vymáhání a v nejzazším případě až k exekuci peněžité povinnosti, opětovně připomínáme zákonnou úpravu s právy a povinnostmi, které zákazníci v případě nesouhlasu s vyúčtováním mají,“ varuje úřad a dodává: „To platí obecně, a tedy i v případech, kdy je cena vyúčtována zcela zjevně nesprávně a není pochyb o tom, že účastník je v právu.“ O odklad splatnosti musí spotřebitel požádat zvlášť, ale ne vždy musí úřad vyhovět.

Reklamace krok za krokem

  • Reklamovat nesprávné vyúčtování u ČTÚ je možné do dvou měsíců ode dne dodání dokumentu, později právo zaniká.
  • O možnost odložit splatnost až do vyřízení reklamace musí spotřebitel požádat zvlášť.
  • Poskytovatel el. komunikací má povinnost reklamaci vyřídit do jednoho měsíce.
  • Nedohodnou-li se strany jinak, poskytovatel musí v případě předražené faktury spotřebiteli do jednoho měsíce vrátit rozdíl ceny.
  • Pokud spotřebitel s vyřízením reklamace nesouhlasí (operátor ji např. zamítl), má měsíc na to, aby u ČTÚ podal námitku. Správní poplatek činí 100 Kč.
  • I v tomto kroku je nutné zvlášť požádat o odklad splatnosti faktury.
  • Reklamace s ČTÚ lze vyřídit osobně, písemně nebo elektronicky, viz ctu.cz/spory-reklamace.