Pěkný článek.
Pokud se nepletu, FSR3 (resp. frame generation) má být pak dostupné na úrovni ovládačů.
Takže na podpořte her až tak nezáleží.
29. 8. 2023, 07:34 editováno autorem komentáře
Jenže na úrovni ovladačů bude kvalita přidaných snímků výrazně horší, bude to fungovat stejně, jako v televizorech, které zvyšují z 50 na 100 fps. Ve filmech ta jakž takž jde, ve sportech už ne a ve hrách už vůbec ne.
V podporovaných hrách má FSR3 pro doplňování snímků k dispozici víc dat.
Som zvedavý či to FSR 3 bude fungovať aj pri 4K bez up-scaling-u.
Teda či to bude schopné generovať 60 4K obrázkov za sekundu.
Bez špecializovaného HW je toto dosť náročná úloha. Napr "svp-team.com" program čo robí intepoláciu vo videu to síce zvláda keď to beží v "jednoduchom" režime na CPU no keď to beží na GPU pomocou "RIFE AI interpolation" cez neurónovú sieť, tak to zrazu 4K na 60fps nedá ani na najlepších grafikách:
https://www.svp-team.com/wiki/RIFE_AI_interpolation
Inak niektoré TV robia tú interpoláciu brutálne dobre, takmer úplne bez artefaktov až sa človek čuduje či ten seriál nebol točený 60FPS. Isto na to majú natrénovanú nejakú brutálnu neurónku... len na čom to potom beží v tom TV...?
@Olšan -
"Rozdíl je v tom, že Nvidia při analýze optical flow využívá specializované hardwarové jednotky přítomné v GPU generace Ada Lovelace"
Není pravda. Vice President of Applied Deep Learning Research Bryan Catanzaro sa vyjadril, že optical flow akcelerator ktorý sa na to používa je v hw prítomný už od Turingu, len je na danú vec "pomalý", konečný výsledok by lagoval, obsahoval artefakty a nepriniesol žiadne fps naviac. Prikladám zdroj rozhovoru kde to potvrdil.
"The OFA has existed in GPUs since Turing. However, it is significantly faster and higher quality in Ada, and we rely on it for DLSS3. [RTX 2000 and 3000] customers would feel that DLSS 3 is laggy, has bad image quality, and doesn’t boost FPS."
NVIDIA Engineer Says DLSS 3 on Older RTX GPUs Could Theoretically Happen, Teases RTX I/O News
https://wccftech.com/nvidia-engineer-says-dlss-3-on-older-rtx-gpus-could-theoretically-happen-teases-rtx-i-o-news/amp/
Inak teraz keď to AMD rozbehlo aj bez OFA, tá jeho udjajna pomalosť v RTX 2000/3000 pripadá skorej aj výhovorka ponechať DLSS 3 frame gen. exkluzívne pre RTX 4000, ale čert vie či to tak skutočne je.
JJ, píšeme to v tom článku o DLSS 3.
Tady jsem to nerozváděl, momentálně se ale ten akcelerátor pro potřeby DLSS 3 dá používat jenom v RTX 4000 (ale nechtěl jsem tím implikovat, že předchozí generace ho neměly).
IMHO není úplně bez šance, že časem přijdou s tím, že to zprovoznili i třeba na RTX 3000.
29. 8. 2023, 14:58 editováno autorem komentáře
Aha okej, ten edit v pôvodnom článku som si nevšimol.
Inak jj, bolo by to celkom fajn a trochu by si zlepsili reputáciu kebyže náhodou AMD riešenie bolo kvalitatívne porovnateľné a zároveň bude dobre fungovať prave aj na RTX 2/3 generácie. Mno uvidíme.