Microsoft říká, že Google zde má 95% podíl ve vyhledávačích, což ostře kontrastuje s Amerikou, kde Bing společně s partnerským Yahoo drží přibližně čtvrtinový podíl. I když by mohli investovat miliardy do vývoje a reklamy, nedokážou nyní tyto prostředky zúročit, protože je Google omezuje. A s takovou výchozí pozicí nemůže Bing konkurovat.
Je celkem 6 bodů, které Microsoftu vadí.
- Google omezuje přístup konkurenčním vyhledávačům k YouTube, ty proto mají horší výsledky.
- Znevýhodněna je platforma Windows Phone, na které není možné přinést stejné funkce pro YouTube (prohlížení kategorií, hodnocení, oblíbené…) jako na Androidu nebo iOS (protože Apple nekonkuruje ve vyhledávání). WP7 nemá k dispozici potřebná metadata a mobilní klient je vlastně jen prohlížečem/přehrávačem videa bez dalších funkcí.
- Google chce mít exkluzivní přístup k indexování knih s prošlými autorskými právy. Federální soud v New Yorku ale tyto plány zatím pozastavil.
- Google omezuje své partnery reklamní agentury tím, že jim znepřístrupní některá data. Navíc smluvně zakazuje využívat takových informací pro přenos kampaní na konkurenční reklamní systém (např. přechod z Google AdWords na Microsoft AdCenter). Konkurence je nucena pracovat s nedostatečnými údaji, což snižuje relevanci a také zisky.
- Vyhledávací pole na většině evropských stránkách využívají Googlu. Firma přímo zakazuje konkurenční pole, což Microsoft schytal třeba při zavádějí služeb Windows Live, které živí pole Bingu.
- A naposledy, Google prý zvyšuje ceny pro konkurenci, která pak nemůže dosáhnout na přední místa v jejich reklamě.
Největším paradoxem je, že si u Evropské komise stěžuje kvůli monopolnímu chování právě Microsoft, který byl v minulosti kvůli stejným praktikám rekordně trestán. Na blogu to ostatně přiznává i Brad Smith, Senior Vice President společnosti.
Zdroj: Microsoft