Pro grafiku, deising a "content creation", bude 8K asi v blízké době standart.
U her je problémem jednoduchý fakt, že 2x takové rozlišení = 4x tolik pixelů a růst výkonu grafik tedy aktuálně nestíhá růst rozlišení monitorů, navíc mnoho hráčů upřednostňuje vysokofrekvenční modely, byť třeba jen FullHD. A takový "sweetspot" pro hraní s výkoněnšími modely grafik je v tuto chvíli 2560*1440 a ještě pár let bude trvat, než se jím stanou 4K monitory, u 8K opravdu těžko říct.
Tieto predstavovacky su skoro jak za sociku. Pred vyse rokom predstavil 31" Asus ProArt 5k DP 1.3, moj monitor snov, co by som kupil okamzite a dodnes nie je. A dost mozne ani nikdy nebude. Co nie je v obchodoch, nad tym sa netreba ani vzrusovat a dodnes neexistuje ani len jediny DP 1.3 5k monitor.
8k od Dell stoji nejakych 95 tisic, tedy nijak zavratna cena oproti jinym profi grafickym monitorum kde se bezne pohynuje cena mezi 40-60 tisici, a to zda clovek vyuzije nebo nevyuzije dane rozliseni pri praci je snad na jeho uvazeni a na dane praci ;)
tak jako si kdysi neklteri v dobach monitoru 800*600 a 1280*1024 klepali na celo ze grafici prece nemuzou vyuzit neco jako 1600*1200 a nebo nedej boze treba 1920*1200, tak si dnes v dobe 4k/5k panelu nekdo klepe na celo ze nemuze prece grafik vyuzit 8k rozliseni :D
ja muzu smele rict ze muzu a to naprosto vpohode, soucasny 5k a QHD jako sekundarni me sice dostacuji, ale "s jidlem roste chut" a proste vim ze do par let si zrejme nejake to 8k poridim a 5k se stane sekundarnim monitorem, tak jak stoupaj naroky na kvalitu a rozliseni u me prace, tak proste stoupaj naroky i na HW ktery na to pouzivam, vcetne monitoru
Velikost pixelu 0,09mm rozohodně není něco co by člověk z větší blízkost neviděl.
Pro srovnání standartní pravidla při tvorbě map: Šířka liniových prvků (čar) je nejméně 0,1mm, v případě černé barvy ale může být i 0,07mm, takže méně než je velikost pixelu u tohoto 8K monitoru a pořád je to na té mapě viditelné, samozřejmě se na ni lidé dívají hodně z blízka.
Při běžné práci na 32" monitoru - problížení webu, psaní, nebo hraní her - se člověk nedívá na monitor tak zblízka, aby vědomě postřehl rozdíl mezi 4K a 8K rozlišením, ale tvorba grafiky je něco úplně jiného, tam se řeší zblízka každý detail. Až jednou budou existovat 16K monitory a budou alespoň trochu dostupné, určitě ještě pořád budou mít pro toho použité smysl, zvláště u velikostí ještě větších jak 32".
Jinak i co se videa týče, tak dneska už jsou běžné 6K kamery pro profi tvrobu a objevují se i ty 8K. Tam už je potřeba samozřejmě i neskutečně výkonný HW na zpracovváání takového materiálu (extrémně rychlé SSD, kupa RAMky, pořádný vícevláknový výkon CPU i maximálně výkonné GPU), na druhou stranu kdo si pořídí kameru za desítky až stovky tisíc $, tak nemá problém investovat i do toho.