Novinku od Philipsu byste zřejmě nerozeznali od designového monitoru. Elegantní lesklý černý rámeček se sice velmi rychle umastí, po vytažení z krabice ale vypadá skutečně hezky. Zadní stranu kryje plast se vzorkem připomínajícím broušený kov. Velkou pochvalu si zaslouží kvalitní noha, která díky silné pružině nabízí velmi komfortní polohování
Pokud na Philips jemně zatlačíte, začne si lehat. Jakmile ho potáhnete zpět, pružina zajistí, že se noha narovná také. Elegantní a perfektně provedené řešení. Doposud stále jen monitor. Jakmile jej ale zapnete, uvítá vás operační systém Android, který jistě mnozí znáte z chytrých mobilů a tabletů. Stačí natáhnout ruku k displeji a hned můžete začít s tímto „počítačem“ intuitivně pracovat.
All-in-One Philips S231C4AFD
Displej není ošizen
Jako zobrazovač byl zvolen kvalitní 23" IPS panel (panel od LG) s dobrými barvami, pozorovacími úhly a překvapivě přesnou tovární kalibrací (velmi podobné výsledky má třeba BenQ GW2320). Ideální zážitek trochu zhoršuje speciální ochranná vrstva, která na displeji kvůli dotykům je. Samotné ovládání je řešeno pomocí infračervených paprsků, kvůli tomu najdete kolem panelu nepěkný tlustý rámeček. Tento typ dotykového ovládání je bohužel nejlevnější a také nejhorší. Nereaguje vždy přesně, nezvládá snímat víc než dva body, a pokud prsty při pohybu po displeji překřížíte, systém dokonale zmatete.
Nastavení samotného monitoru je další slabou stránkou tohoto zařízení. Provádí se pomocí špatně řešených dotykových tlačítek v dolní části rámečku – na obrazovku vyskočí pomalé OSD menu. To pak máte logicky potřebu ovládat dotykově, což samozřejmě nefunguje. Budete se často nacházet ve schizofrenní situaci – některé parametry nastavíte v Androidu snadným dotykem na obrazovku, jiné nepohodlně pomocí dotykových tlačítek v OSD menu.
Philips S231C4AFD | |
cena | 9 992 Kč |
zapůjčil | Philips |
hardwarová výbava | |
panel | 1920 × 1080 px (16:9), IPS, W-LED |
odezva | 14/5 ms (běžná, GTG) |
jas | 250 cd/m² |
kontrast | 20 000 000:1/1 000:1 (dynamický/typický) |
repro | 2× 2 W |
operační systém | Google Android 4.2 |
čipset | Tegra T33, 4× 1,6 GHz |
RAM | 2 GB (DDR3) |
interní úložiště | 8 GB |
webkamera | 1 Mpx |
konektory | HDMI (MHL), VGA, 2× USB 2.0, LAN, sluchátkový vstup, mikrofonní vstup, sluchátkový výstup, SDHC slot |
Wi-Fi |
802.11b/g/n |
spotřeba | 28,9/5,5/0,3 W (zapnuto/pohotovostní/vypnuto) |
rozměry / hmotnost | 563 × 393 × 77 mm / 5 kg |
70 % |
Výsledky testů, závěr
Jednou z důležitých věcí, kvůli kterým budete muset do menu, je přepínání vstupů. Výchozí volbu je Android, Philips ale může sloužit jako monitor, pokud jej připojíte přes VGA nebo HDMI. Připojíte-li navíc k počítači USB a doinstalujete potřebné ovladače, bude vám sloužit jako monitor dotykový. Ideální pro využití s operačním systémem Windows 8. HDMI navíc podporuje MHL, můžete k němu tedy připojit i kompatibilní telefony a tablety.
Své využití najde
Zvukový projev modelu je poměrně „krabicovitý“, takový, jaký bychom čekali od monitoru, nikoli All-in-One počítače. Problémem je navíc opět ovládání, pro změnu hlasitosti totiž musíte hluboko do menu, klasická fyzická tlačítka, která najdete na každém telefonu či tabletu, tady chybí. Naštěstí nechybí sluchátkový výstup, můžete tedy snadno připojit reproduktory, které problém řeší.
Naměřili jsme |
|
Antutu Benchmark | 16 919 bodů |
3DMark (Ice Storm) | 901 bodů |
Quadrant | 4879 bodů |
Vellamo (Metal) |
519 bodů |
Uvnitř Philipsu najdete čtyřjádrovou Tegru 3, 2 GB operační paměti, 8 GB na interním úložišti, nechybí USB, SD slot, webkamera ani Wi-Fi. Na běžné fungování, jako je surfování na webu a sledování videa na YouTube, to stačí, při hraní her už má ale kvůli Full HD rozlišení problémy, což je opravdu škoda. Ideální využití přístroje vidíme v lobby hotelů, čekárnách, infocentrech, kde si na ně zákazník nechá vyvinout speciální rozhraní. Za cenu kolem 10 tisíc je to asi lepší varianta než dotykové AIO s Windows 8.
kvalitní displej | |
konektorová výbava | |
design, noha, spotřeba | |
provedení dotykového ovládání | |
ovládání OSD menu | |
pomalý na hry, kvalita zvuku |