Jenže co když se chcete v terénu připojit k nějakému cizímu zařízení, přece kvůli tomu nebudete stahovat další aplikaci, že ano. Totéž si řekl Google, který začal sponzorovat projekt Physical Web. Chtěl by standardizovat způsob, jakým se podobná zařízení dorozumívají, a vytvořit jedinou aplikaci, jenž by se s okolím dokázala efektivně propojit.
Tolik teorie, co praxe? Jako příklad fyzického webu Google uvádí autobusovou zastávku, která by vám sama poslala upozornění, kdy dorazí další linka. Parkovací hodiny a automaty na pití nebo občerstvení by nabídly rychlou mobilní platbu. Kamenný obchod by vás při vstupu mohl upozornit na nějakou velkou slevu apod.
Automaty v sobě obsahují Bluetooth vysílače – tzv. beacony – a aplikace pro mobil by je uměla v okolí vyhledávat. Každý beacon vysílá URL, která vede na speciální informační web či přímo do nějaké části externí aplikace (třeba na produkt v aplikaci Tesco).
Celý systém je otevřený a Google jej zveřejnil na GitHubu, aby se do vývoje a připomínkování mohli zapojit i ostatní. Někdo chytřejší by totiž mohl vymyslet lepší způsob propojení internetu věcí, než je Bluetooth a web.
via The Next Web