Pirátství podle Gaba Newella (Valve, Steam, Half-Life)

Sdílet

 Autor: Redakce

Zakladatel a CEO herní společnosti Valve Gabe Newell se rozpovídal o pirátství: proč vzniklo a proč jsou lidé ochotní platit. Jeho firma vydává jedny z nejoceňovanějších her a platforma Steam je největší herní sítí a obchodem na internetu. Má proto dostatek zkušeností a nadhledu.

Pirátství prý Valve nikdy netrápilo. Na seznamu deseti největších problémů Valve se nevyskytuje. Pirátství toži Newell chápe jako to, že lidí nechtějí za obsah platit. Přitom je ale jasné, že utrácejí vělké sumy za počítače a připojení, takže jsou ochotni tu a tam utrácet.

To, že nakonec neutrácejí, je ale vinou špatných služeb herních společností. Ty mají přestřelené ceny, velmi agresivní politiku DRM (ochran), nevydávají produkty najednou na celém světě ale postupně. Opravdoví piráti toho nabídnou více než oficiální distribuce. Částečnou vinu a řešení proto musí producenti hledat také u sebe – podporovat prodej dobře odvedenou prací.

" express_redirect="/expressinstall.swf" bgcolor="#FFFFFF" version="9" wmode="transparent" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" name="jwplayer-2">

Via VideaČesky.cz