V herním byznysu se teď řeší zajímavá kauza. Malí vývojáři si stěžují na překupníky her, jako jsou G2A či Kinguin, a radí, aby lidé raději hry upirátili, než koupili od nepoctivých prodejců. V čem je problém? Bouři vyvolal tweet Mikea Rose z vydavatelství No More Robots, které podporuje indie tvůrce. V něm plive na G2A, že si na Googlu zaplatilo reklamu na jimi vydávanou hru, takže se odkazy na spolehlivé obchody odsunuly kamsi dozadu. Vydavatelství pak z takových prodejů nemá ani cent. V tom jej podporuje i studio RageSquid, jejíž nová hra Descenders byla předmětem oné reklamy. TIP: Piráti zase vyhráli. „Extrémně složitá“ protikopírovací ochrana padla za 20 minut Ale přidal se také vývojář Rami Ismail ze studia Vlambeer. Ten rovnou říká, ať lidi ty hry raději stáhnout z pirátských zdrojů. Vývojáře prý stojí spoustu času a úsilí starat se o to, jestli licence ke hrám je oprávněná, nebo ne. A jestli mají kvůli špatným klíčům vracet lidem peníze. https://twitter.com/tha_rami/status/1145314954632974337 V čem spočívá zmíněná nepoctivost? G2A, Kinguin ale také další obchody prodávají klíče i ke hrám, které byly nakoupené na ukradené kreditky. Nebo levně přeprodávají tituly, které jsou určeny pro jiné trhy.
Reakce G2A
Provozovatelé G2A se ale také vyjádřili. Tvrdí, že sami již neslouží jen jako obchod, ale také galerie pro další prodejce. Kdokoliv může přes G2A prodat klíče ke hrám, takže se v katalogu objevují i různé podvody. Provozovatelé ale říkají, že zneužít jejich obchod k praní špinavých peněz je prakticky nemožné.
TIP: Hráči v Česku utratí za hry 157 milionů dolarů ročně
Vývojářům ale vyjdou vstříc. Zaplatí jim 10× tolik, kolik činí náklady na vrácení peněz u nelegálně prodaných klíčů přes G2A. Legalitu má posuzovat nezávislý auditor, přičemž první tři kontroly zaplatí G2A, ty další pak napůl obchod a napůl vývojář/vydavatel.
TIP: Ubisoft bojuje s šedým trhem. Hry už nebudou mít aktivační klíče
G2A také tvrdí, že každý měsíc prodá asi milion kopií her. Jen 8 % z nich tvoří indie tituly. Zmíněných Descenders prodali jen pět kusů z celkově odhadovaných 50 000. A z onoho milionu měsíčně jen s jedním procentem jsou nějaké problémy (různého charakteru jako třeba zamítnuté platby, nefunkční klíče kvůli překlepům apod.). Her, které jsou evidentně „kradené“ a zákazníkům následně zmizí z knihovny na Steamu, je prý jen 0,02 %, tedy asi 20 000 měsíčně.
via WinFuture.de