Hlavní navigace

Placené The Times ztratily 90 % čtenářů, platí jen 105 000 lidí

2. 11. 2010

Sdílet

Zdroj: Redakce

V červnu se online verze britského deníku The Times změnila na placenou službu. News International, mediální impérium Ruperta Murdocha, oznámila první výsledky nového obchodního modelu. Timesy přišly o téměř 90 % čtenářů. Zatímco před zpoplatněním navštívilo portál 21 milionů lidí měšíčně, v říjnu už to bylo jen 2,7 milionu. Čísla platí pro celé Times Online (Times a Sunday Times). S úbytkem ale vydavatelé počítali, očekávali až 90 %.

Počet platících je 105 000, jenže bylo zjištěno, že pouze polovina z nich má měsíční nebo týdenní předplatné. Ten zbytek si koupí jednodenní verzi. Deník může navštěvovat také 100 000 předplatitelů tištěné verze. Bohužel už oficiální zdroje neříkají, jaké je složení onoho zbytku, tedy 50 000 čtenářů. Pokud by se jednalo o denní předplatitele (stojí jednu libru) a ti měsíční by využili akce „první 30 dní za jednu libru“, tak se dostaneme na minimálně 100 000 liber (2,8 mil. Kč) za pět měsíců. Čísla budou vyšší, předpokládám, že pravidelní čtenáři pak už platili standardních 9,95 libry měsíčně (Kindle a iPad) nebo 2 libry týdně (online verze).

MMF24

News International se už bohužel nezmiňuje, jestli jsou s výsledky spokojeni, nebo ne. Respektive zdali čtenáři dokáží alespoň pokrýt náklady. The Times jsou pionýrem v oblasti placených listů s obecným zaměřením. Specializovaný Wall Street Journal (také v rukou NI) si už lidé zaplatí, protože je obsah exkluzivní, což u obecných médií nebývá a konkurence nabízí v podstatě to samé zdarma. James Murdoch (syn Ruperta) ale tvrdí, že je pro ně mnohem důležitější každý placený uživatel než miliony neplatících navíc.

Zdroj: BBC

Autor článku