Pátá nejlidnatější země na světě je pro herní konzole hodně specifickým trhem. Ještě v roce 2011 se zde například prodalo dohromady 150 000 modernizovaných verzí konzolí Master System a Megadrive, jejichž první generace vydala Sega v domovském Japonsku v letech 1985 a 1988. Brazilská záliba v těžkém retru ale není dána jen nízkou kupní silou místního obyvatelstva. Na veškerou cizí elektroniku se totiž vztahuje vysoké dovozní clo a to činí z herních konzolí takřka luxusní zboží.
Playstation 2 se začal v Brazílii prodávat až v roce 2009, devět let po premiéře ve zbytku světa. Stál tehdy 799 brazilských realů, v přepočtu podle dnešního kurzu mezi 7800 a 7900 Kč. Playstation 3 dorazil na brazilský trh o necelý rok později s cenovkou 1999 BRL (bezmála 20 000 Kč) a stejně jako v počátcích celosvětového prodeje na něm Sony prodělávalo. Konkurenční Xbox 360 byl totiž k mání za ceny od 999 do 1599 realů.
V současnosti se konzole prodává za 1599 realů a nový, v Brazílii sestavený Playstation 3 s 250GB harddiskem bude mít doporučenou cenu 1099 realů (zřejmě i za dovoz součástek se tvrdě platí) a zákazníci k němu dostanou hru God of War: Ascension.
Zdroje: tisková zpráva Sony, Kotaku, UOL Jogos