IMHO by přineslo lepší kvalitu obrazu, kdyby tam jely hry na 1080p 60fps a na stejné kvalitě jako Ultra na PC, než tam tlačit 4K 60fps, ale nejspíš s nějakou "medium-like" kvalitou pak u her.
Ze všech zkušeností, které mám mi příjde, že hra vypadá lépe na vysoké nastavení grafiky v nižším rozlišení (hodně díky AA samozřejmě), než tam cpát vyšší, ale výrazně stahovat nastavení grafiky.
Ale marketingové oddělení Sony asi říká něco jiného a "4K" značka prodává. 8-)
Je ale pravda, že vývojáři pak tu možnost 4K nemusí nutně použít. Red Dead Redemption 2 jede pokud vím i na PS4 Pro na 1080p 30fps, ale má na PS4 Pro lepší textury, než na obyč PS4 a co jsem viděl, tak to opravdu vypadá hodně pěkně, na to jak slabej má PS4 na dnešní dobu HW, takže to je podle mě lepší cesta (byť konzolových 30fps není zrovna ideál).
1440p / 60Hz by byl dobrý kompromis pro všechny. Proč? Protože na 55" TV z cca 3m nepoznám rozdíl mezi 4k a kvalitním FULL HD obsahem. 30Hz je na dost žánrů málo.
1440p/60Hz na TV je již skoro k nerozeznání od 4k i z metru a půl - a z takové blízkosti nikdo na 55 - 65" TV asi nekouká...
A to nastupuje 8k - megamarketingová blbost...
RDR2 na 4K je rozmazana zlatanina s framedropmi. Prakticky sa aj doporučuje konzolu hodiť do 1080p kde je hra ostrejšia, krajšia a 30fps za každých okolnosti. R* to proste zanedbal a nedal ingame výber ako to robia ostatné štúdia.
A máš pravdu "4K" nálepka predsa viac ako "1080p ultra detaily" . Rovnako som presvedčený že keby sa spravil blind test kde by hra šla v 4K a v 1080P za bežných okolností (tu hranie 2 metre od TV) tak 99% ľudí rozišiel ani len neuvidí.
Rummor so 4K@60FPS neverím, podobne mala aj PS4, u PS3 to bolo FHD@60fps s všetci dobre vieme ako to dopadlo.
ono to taky tam může dopadnout - akorát jinak než čekáš: že to bude nějaká forma inteligentního upscalingu. Marketingový vlk se nažere a hardwarová koza zůstane celá. :-)
Jinak souhlas s kllr007, na gaučohraní rozdíl FHD vs 4K poznat moc nebude. Možná tak v ostrých liniích na fakt velkých obrazovkách (60"+), a tam by mohl zaúřadovat onen upscaling.
Technicka poznamka: Vyssi rozliseni obrazu pusobi "proti" AA. Duvod je ten, ze diagonalni cara bude tim hladsi, cim vyssi rozliseni budes mit a tedy pri dostatecne velkem rozliseni neni treba caru vyhlazovat.
Uvadi se, ze nativni neprevzorkovavane UltraHD rozliseni obrazu je vizualne velmi podobny vjem jako vyhlazovani 8x. Je teda velkou otazkou, zda-li AA pri velkem rozliseni jeste pouzivat a zda obraz ve vysokem rozliseni pri pouziti AA nevypada hur nez bez nej.
Tim samozrejme netvrdim, ze to nemuze byt tak, ze treba stinovani na 1080p na Ultra se ti vizualne nemuze zdat lepsi nez na 4K na Medium. Je na tvurcich her, aby se s tim vyporadali a vytvorili to tak, aby zazitek byl pro uzivatele nejlepsi.
Ešte doplním, Checkerboard rendering v 90% hrách nevadí okrem falošnej nálepky 4K. Hry vyzerajú veľmi dobre. U RDR2 nastal ale problém v jeho implementácii spoločne s velmi silným TAA bez možnosti sharpeningu v options (pokiaľ hru zapnete v 1080p Tak možnosť sharpeningu zrazu je a je na mamxime default, z nepochopiteľných dôvodov je u 4K vypnutý.).
R* buď musí spraviť lepšiu implementáciu samotného CB alebo jednoducho pridať daný sharpening slider aj pre 4K.
Hra vyšla 26.10 tj skoro mesiac dozadu a za ten čas nedostala ani jeden patch, takže nejaké nádeje veľké nemám.
na konzolích se to ale takhle nedělá, tam máte u PS4 Pro checkerboard rendering pokud není síla na nativní 4k(vetšinou není) a pro to je u každý hry jiný výchozí rozlišení a u Xboxu One X pokud není síla na nativní 4k (což teda ale u většiny titulů je) tak mají dynamické rozlišení. Prostě se na to nejde koukat očima PC hráče.
Pokud se jedna o nativni 4K (UltraHD), tak stupen pixelace objektu uz je opravdu maly, rozmazavat si hrany objektu pres AA uz se leckomu muze zdat kontraproduktivni, zuby na tom jiz videt nejsou. Tim nerikam, ze ti nemuze obraz s AA i ve 4K pripadat subjektivne lepsi. Diference obrazu je vsak velmi mala, chtel jsem rict hlavne to, ze fullHD s AA ti bere nejaky vykon a 4K ho bere zase jinde, ale s vypnutym AA se to castecne srovnava, takze pokud tu moznost 4K je, tak proc ji nevzit. Je pak jen na tvurcich PS her, aby umoznili hracum vic voleb nastaveni, coz na PC je normalni a hrac ma volby, ktere nastavi dle svych preferenci. Jestlize PS i Xbox jsou dnes zalozeny na hardwaru velmi podobnem jako na PC a i prostredi je vlastne jen nejaky silne customizovany BSD system, tak by nemelo byt problem dat hracum vic na vyber.