Chápu, že vývoj musí jít neustále kupředu. Otázka je, jestli tohle je to, co je potřeba. Současná GPU nedávají ani 4K60 - o konzolích nemluvě, ty dost často nedávají ani 4K30 a to jsme na začátku. Reálně se to podobá tomu, jak Xbox360 a PS3 "uměly" 1080p. Pokud vynechám RTX3090, která je opravdový extrém cenou i spotřebou, tak lze říct, že žádné GPU nedává 4K60. Naopak 1080p60 zvládají GPU už dekádu. Největší bolístky jako jsou ambient oclussion stíny, LOD a zejména herní fyzika a interaktivita, ale i spousta dalších věcí se však za posledních 15 let příliš nezměnila (nehledě na tech-dema různých enginů) a změnu by dle mého potřebovaly mnohem víc oproti 8K, které troufám si říct nepotřebuje nikdo - smysl dává jedině u extrémních úhlopříček velikosti kina a u VR, ale ani jedno nepotřebuje televizi. Místo toho, aby se konzole naučily mezistupeň QHD, který je na 4K televizích celkem dobře koukatelný a určitě by hry dokázaly jet v 60FPS a nějaké kvalitě mezi režimy 60-120@1080p a 30@4K, tak budou "umět" výstup na 8K získaný ze 4K obrazu. A obráceně - místo aby televize konečně nabídly DisplayPort, možnost volby mezi hloupým FW a "chytrou TV" a další užitečné věci, raději do nich nacpou 8K panely.
Souhlasím s tím, že strojový upscaling je při současných technologiích jedoucích poblíž fyzikálních hranic cesta kupředu, jen by to možná napřed chtělo řešit ty 15 let staré problémy a pak navyšovat rozlišení do šílených čísel.
RTX3070 a vys dava uplne v pohode 4K60. Podminkou ovsem je, nenastavovat vse na Ultra, ale zvolit si sam detaily, ktere davaji smysl. K cemu napriklad delat supersampling, kdyz je 4K na 32" monitoru dostatecne jemne, aby tam ostre prechody nebyly?
Jsem mimochodem taky jel furt dokola tezi, ze na co 4K, ze to na 32" neni videt a podobne blaboly. Pak jsem hral Shadow of Tomb Raider nejprve ve fullHD/60Hz a po te v 4K/60Hz (upgrade grafiky). No a uz chci hrat dalsi hry jen ve 4K. :-)
To samozrejme prehanim, ale u graficky nadhernych her typu SOTTR je rozdil mezi 4K a 1080p hodne znatelny a muzu 4K jednoznacne doporucit.
Ze je 8K blbost, to samozrejme vime, jeste dlouho nebude 8K davat smysl a take souhlasim, ze by TV mohly uz konecne zacit delat i s DP konektorem.
To že 3070 dává 4K60 v pohodě je blábol.
Já mám dojem, že nikdo si neuvědomuje, že jedna věc je rozlišení samotné a druhá věc je obsah který chci v tom rozlišení počítat.
Moje RX6600 umí taky 4K s FSAA, ale když na tom zapnu HalfLife2, pokud se budem bavit o UE5, tak ani 3070 4K60 rozhodně nezvládne. Prostě roste nárok enginů samotných, i když je rozlišení totožné.
A zvedat rozlišení když budu dávat dolů detaily je podle mě trochu na hlavu.