Názor k článku PlayStation 5 Pro a upgradovaný Xbox Series X zřejmě přinesou hraní v rozlišení 8K od Miichaell - Chápu, že vývoj musí jít neustále kupředu. Otázka...

  • 26. 5. 2022 13:41

    Miichaell

    Chápu, že vývoj musí jít neustále kupředu. Otázka je, jestli tohle je to, co je potřeba. Současná GPU nedávají ani 4K60 - o konzolích nemluvě, ty dost často nedávají ani 4K30 a to jsme na začátku. Reálně se to podobá tomu, jak Xbox360 a PS3 "uměly" 1080p. Pokud vynechám RTX3090, která je opravdový extrém cenou i spotřebou, tak lze říct, že žádné GPU nedává 4K60. Naopak 1080p60 zvládají GPU už dekádu. Největší bolístky jako jsou ambient oclussion stíny, LOD a zejména herní fyzika a interaktivita, ale i spousta dalších věcí se však za posledních 15 let příliš nezměnila (nehledě na tech-dema různých enginů) a změnu by dle mého potřebovaly mnohem víc oproti 8K, které troufám si říct nepotřebuje nikdo - smysl dává jedině u extrémních úhlopříček velikosti kina a u VR, ale ani jedno nepotřebuje televizi. Místo toho, aby se konzole naučily mezistupeň QHD, který je na 4K televizích celkem dobře koukatelný a určitě by hry dokázaly jet v 60FPS a nějaké kvalitě mezi režimy 60-120@1080p a 30@4K, tak budou "umět" výstup na 8K získaný ze 4K obrazu. A obráceně - místo aby televize konečně nabídly DisplayPort, možnost volby mezi hloupým FW a "chytrou TV" a další užitečné věci, raději do nich nacpou 8K panely.

    Souhlasím s tím, že strojový upscaling je při současných technologiích jedoucích poblíž fyzikálních hranic cesta kupředu, jen by to možná napřed chtělo řešit ty 15 let staré problémy a pak navyšovat rozlišení do šílených čísel.