Ty sežvýkají všechno. Všimněte si, jak jásají nad M2, což je zdvojený M1. U normálních procesorů by to znamenalo 80-90% výkonu navíc, u Applu je to 17%. Šílený bastl.
Jako iOvce fakt nad M2 nejásam, ale oproti Intelu či AMD jsou to stále TOP CPU, která ve spojení s macOS podávají neskutečný výkon a fantastickou optimalizaci programů.
Psal jsem o tom na DIITu... ty koprocesory jednou budou přítěží (i když... apple asi prostě jen prohlásí, že X let staré haraburdí už "nepodporuje" a bude zřejmě vymalováno)
Mě teď rozsekal připlatek 24 tisic za 2 TB SSD.
Něco, co v PC světě máte za 2-3k, vás Apple obere o desetinásobek.
V kterem vesmiru je M2 zdvojenym M1?
Tedy krome toho, ze 2=2*1.
Takze ano, vsiml jsem si, ze placas blbosti.
17. 9. 2023, 12:13 editováno autorem komentáře
jsem spokojený. Výkon A17 Pro má na rozdávání, tak není co řešit. Jedu na iPhone 14 MAX a nemám potřebu upgrade. Pětiletá podpora aktualizaci je u Apple normální, tak se mohu těšit i na mnoho nových iOS . iPhone 15 Pro/Max je pro mne zklamáním, ale stále je to jeden z nejlepších telefonu na trhu. Zvláště oceňuji jas až 2000 nitů, což nemá ani Samsung 23 Ultra. Největší benefit však vidím v iOS, protože ta provázanost systému s macOS je něco, o čem si Windows/android může nechat jenom zdát. A jsem rád, když nás jmenujete jako iOvce. Je hezké patřit do této parádní rodiny, i když mě Apple neskutečně někdy sere.
16. 9. 2023, 08:47 editováno autorem komentáře
To Vaše "Je hezké patřit do této parádní rodiny," mne zaráží. Docela zajímavě si přestavujete rodinné vztahy. Je to ale přesně v stylu vyjadřování a myšlení sekty. Platíte jak mourovatej a jste v sektě. Víte láska jako základní rodinný vztah se nekupuje. To je dar který si musíte zasloužit. To lidé v sektě ale nechápou a jenom platí a platí za pocit, že tam jsou.
Ach jo, vy jste to vzal ale úplně z jiného konce. Nebuďte tak upjatý, protože se domnívám, že asi každý normální člověk pochopil, jak jsem to myslel. Fakt si pletete "rodinu" uživatelů Apple produktů s rodinnými vztahy. To fakt může napadnout pouze někoho s hodně bujarou fantazií. Také máte mylné představy o významu slova "sekta", ale je vidět, že jste velice zaujatý a další komunikace s Vámi mi nedává žádný význam. Toto píšu na Asus VivoBook S15 OLED s Windows 11. Výborný to stroj.
Ale to je přesně ono. Vy opravdoví jablíčkáři to jinak myslíte a jinak se chováte a také jinak to říkáte. Z mnoha mám přesně tento sektářský pocit. Tohle co píšete je přesně ono sektářské náboženství. Místo toho abyste si koupil něco co Vám přinese více užitku tak zase zaplatíte opět horentní částku za revoluční Apple. Tedy revoluční je pouze procesem a ve slovech propagandy Apple. Protože by to bylo okaté tak si trochu postěžujete a s vírou ve velké Apple je článek spekulací. To že by spekulace mohla být realitou.
Jo a pak kdo z nás dvou má hodně bujarou fantazii. K takové víře je totiž fantazie potřebná.
Z pohledu běžné kancelářské práce včetně nějakého lehčího vývoje SW asi není lepší stroj než Mavbook Pro s Mn (jedna z nejlepších obrazovek na trhu, neskutečná výdrž na baterii, výkon, chlad a ticho, optimalizace SW). Když k tomu má člověk ještě další Apple zařízení, to provázání je super.Pětileté updaty u iPhonů jsou také jedna z věcí, proč nechci Android.
Mínus je samozřejmě přemrštěná cena Apple produktů (navíc zmiňované příplatky na kapacitách pamětí a úložiště jsou směšné a trapné zároveň) a diktatura, nebo-li “Apple ví lépe než uživatel, jak se má se zařízením pracovat”.
Jinak co se mi ale na zařízeních od Applu hodně líbí - baterie - které i po několika letech ztrácejí kapacitu jen minimálně.
No jistě stačí jenom zavřít oči a myšlenkou na nakousnuté jablko ignorovat wintelí svět a pak s Vámi můžeme všichni souhlasit.
Už jenom Vaše tvrzení "Z pohledu běžné kancelářské práce včetně nějakého lehčího vývoje SW asi není lepší stroj než Mavbook Pro s Mn " je dokladem zaslepenosti. To že Vy si tohle myslíte neznamená, že máte pravdu. Kdyby to byla pravda pak tento počítač bude ve většině kanceláří. Přiznám se, že za svoji kariéru jsem Apple viděl hlavně v kancelářích bosů co si na něco hráli a většinou na to neměli. V opravdové kanceláři jsem jablečné stroje prakticky nezaznamenal.
Co se jablečných telefonů týká tak taky se u mne nekoná žádné WAU. Mám skoro rok Apple. Kdybych to měl platit tak by to zase vyhrál Android. Už se mi ho podařilo zaseknout a kolegové mi ho půl hodiny rozpohybovali. Už si nenechám poradit třetí osobou (jabkomilem) při volbě telefonu. Obecně stále nemohu přijít Microsoftu na jméno, že zaříznul svoje telefony.
Omlouvám se ale vidím to diametrálně odlišně.
17. 9. 2023, 14:32 editováno autorem komentáře
Dedek, osobní nulová zkušenost, ale huba plná keců a pouček o zaslepenosti zase, že? A pak kdo je tu fanatik :-D Ale chápu, že člověk co tu 2 roky mluví o upgradu osobního počítače si u drahého zařízení typu Apple najde osobní ospravedlňení, proč je to všechno zle.
Já tu Apple kritizuji dost často, ale pokud mám být nestranný, tak musím hodnotit i názory kolegů z několika firem (kde byly všechny 3 + mobilní platformy), hodnotím to i z pohledu IT a infrastruktury, kde jsem to také řešil několik let.
Takže promiň, když si o tvém názoru myslím, že to je jen ohýbání reality dle tvých přání, ale bez jakéhokoliv technického pohledu, bez zkušenosti.
CCc, ano, tento trend se mi také nelíbí. Integace RAM a úložiště přnáší výhody spotřeby a rychlosti, ale když se něco pokazí.. když je třeba rozšířit.. Tuhle nemoc ale nemá Apple sám, ostatní ale nabízejí více modelů, tedy možnost se těmto integracímna MB vyhnout. Ad záruka - njn, Apple. Podpora je je u nich také otřses, nebo spíš skoro na 0.
Anamax - Jo pánové sedněte si spolu a začnete si vykládat ty svoje dogmata to bude kupa slastného souhlasu. Stejně jako MemRes tak ani Vy mi nejste schopen vysvětlit prostý fakt proč podle MemRes nejlepší počítač do kanceláře tam pořádně ani není.
Ale závěr Vaší jablečné inkvizice je fanatizmus. Ani Jeden z Vás není schopen vysvětlit prostá fakta a opírajíc se o svoji víru založenou na dogmatech soudíte ostatní. Jsem příjemně překvapen kolik důkazů o tom, že patříte do sekty jste mi v diskusi poskytli.
No ale Vy mi nejste schopen vysvětlit prostý fakt proč podle Vás nejlepší počítač do kanceláře tam pořádně ani není. Ani člověku jak píšete s nulovou zkušeností to nedokážete vysvětlit. A jsme zase u toho Apple fanatizmu. Namísto prostého uznání, že se mýlíte ze mne děláte fanatika. Nebo mi to už vysvětlíte?
To je opravdu úsměvné.
Dedek,
snadné použití včetně (Apple dbá na intuitivní použitelnost)
lehký a malý
dlouhá výdrž baterie (cca jeden a půl dne kancelářské práce včetně videohovrů)
tichý a chladný
obrovská základna SW
snadné a relativně bezproblémové updaty včetně failover
firemní správa zařízení (možnost zablokovat na dálku apod.)
propojení s ostatními zařízeními od Applu jako iPhone, iPad, iWatch, apod.
Poslední bod je něco, co mě k Applu kdysi dávno přivedlo a musím říci, že takto pěkné propojení zařízení nemá ani Windows, ani Linux, ani Android.
Stačí takto?
19. 9. 2023, 11:10 editováno autorem komentáře
Musím ocenit, že jste přešel k věcnosti. Ale zase jsem tam kde jsme byli. Velice podobné vlastnosti dostanu když nebudu mít Winel ale Winamd. Navíc se dostane mnohem větší komunity a rozmanitosti portfolia. Za ty přemrštění peníze si jenom kupujete členství v klubu vyvolených.
Jen tam mimochodem. Včera se mi při přechodu na novou verzi iOs zresetoval telefon do faktory resetu. Pikantérie nastala protože mám nastavený dvojfaktor na jablečném účtu. V okamžiku ověření přes telefonní číslo mi nešlo se ověřit. eSim mi smazal z telefonu. Na jiném zařízení jsem esim nerozchodil. Nakonec mi pomohl operátor přesměrováním čísla dvoufaktoru na moje osobní telefonní číslo. SMS mi nechodili a šlo to jenom přes hlasové sdělení PINu. Velice nepříjemná situace. Zkazil jsme večer kolegovi přes jabka a kolegovi přes O2. Příjemné odpoledne bez volání, placení a identifikace den před team buildingem. Jedu na building bez dat a firemního čísla. Děkuji kolegům kteří mi to nastavili alespoň do tohohle stavu. Proklínám Jabko. Už si nemyslím, jak to mají vychytané.
Nic není bezchybné, o to méně “počítače”.
1. Před událostí, kdy budu řešit komunikaci, ověřování a placení přes mobil, navíc s eSim :-D, to nebudu updatovat. Takže tenhle nerozum je částečně i na tobě.
2. Každý update má varování, že je třeba zařízení nejdříve zálohovat.
3. Pád do “factory reset” je divný, to se mi nikdy nestalo a ani nikomu kolem mě.
4. Pokud vím, tak jsme tu řešili hlavně Mac, ostatní zařízení jako iPhone byly zmíněny jen kvůli bonusovému propojení s Macbookem.
WIntel a WAMD laptopy skutečně nemají stejnou výdrž a už vůbec né životnost baterie! Na to rychle zapomeň!
Komunita a portfolio? Úsměvné, protože právě macOS má obrovskou základnu funkčního SW a porty jsou také mnohem častější na macOS než Linuxu. (děravý nefunkční lehce zavirovatelný špionský Windows hajzl neřeším). Pro drtivou většinu lidí je právě Mac zařízení, které prostě umí vše a funguje, navíc intuitivně. Ano, z pohledu uzavřeného kódu, telemetrie a transparence bezpečnostních záplat je to stejný šmejd a odpad jako Windows.
Kdybych ale pro sebe musel zvolit pouze jeden jediný systém, tak pak by to byl Linux x86_64 kvůli open source a implementaci.
Ty si používej také co chceš, ale nešiř bludy o tom, jak něco (ne)funguje, když tvoje zkušenost je pouze na úrovni BFU a ještě i tam nulová v osobní rovině. Z tvých úst pak “iOvce” zní jako bys říkal: “já jsem fanatický odpůrce čehokoliv, co je od Applu, i když vlastně nevím co to je”.
No víte zálohy jsme měl dvě jednak na počítači a druhou v cloudu a ani to mi nepomohlo. Mám velikou kliku, že jsme měl po ruce tým a dost dobý tým kteří svého šéfa nenechali na holičkách. Podotýkám, že až dnes jsem se z toho maléru vylízal. To mne vypekla aplikace od banky která ne men udělala dlouhý nos. Tomu ale rozumím bezpečnost je na prvním místě.
Jen tak pro zajímavost. Na vině je Apple nebo Eset. Kolegové zjistili, že jsem před několika měsíci měl požadavek na reset telefonu. Byla to snaha se vyhrabat z nefungování. Nakonec se telefon rozběhl a požadavek na rest byl odvolán. Jeden update telefon absolvoval a při tomhle mne resetoval.
No jasně Apple nadevše. Všechno v Apple funguje a je to suprové. Je to systém srovnatelný s windowsím světem jenom je pořádně předražený. To Vám ale nikdo nikdy nevysvětlí. Mohu Vám říci, že jsem před uvedenou příhodou myslel, že jabko je s kvalitou dále než Windows. Už si to nemyslím. Apple k tomu stačil necelý rok.
Dědek paran:Vaše fanatické komentáře proti jabku opravdu nejdou brát vážně, nehledě na fakt, že píšete fakt blábol.
18. 9. 2023, 13:53 editováno autorem komentáře
A mohl byste mi prosím napsat co konkrétně není pravda? Ono mnoho lidí se ohání slovem blábol jenom proto aby zakryli fakt že sami nemají pravdu
A17 Pro je vyborne CPU a tím končím tuto debatu s fanatikem.
18. 9. 2023, 20:07 editováno autorem komentáře
Ano ale vypadlo Vám tam jedno slovo "A17 Pro je vyborne zaplacene CPU ". :-)
A to v čem konkrétně jak píšete blábolím jste mi zase nesdělil. A asi ani nesdělíte. To pěkně trpíte dosti velikou argumentační nouzí.
" (navíc zmiňované příplatky na kapacitách pamětí a úložiště jsou směšné a trapné zároveň) "
A to je jen část problému. Protože jsou čipy integrované k desce a uložiště odejde, uživatele čeká vymena prakticky celé základové desky. U stotisicího MacBooku pro to klidně dělá 40-50 tisic za opravdu po záruce. Závada, kterou v PC světě "vyřešíte tak, že to staré úložiště vyhodíte (pokud je už mimo standardní pětiletou záruku, kterou Apple pro zajimavost nenabizi) a koupíte za 1500-2000 nové).
17. 9. 2023, 14:39 editováno autorem komentáře
Jinak ten "nemastný" výkon A17 Pro zhodnotil Svět hardware asi takto
" Pokud jde o jednovláknový výkon, tak tam bylo dosaženo vynikajících 2914 bodů, čímž předchozí generaci s 2520 body překonává o cca 15-16 %. Pro představu, toto je zhruba výkon, kterého dosahují nové Ryzeny 9 7950X nebo Intel Core i9-13900K. Výrazněji rychlejší je jen špičkový model Core i9-13900KS s téměř 3100 body."
A to není špatné na CPU v telefonu.
O výkonu A17 nic neříkám. Dokonce si myslím, že je tolik výkonu v telefonu, co nelze použít jako desktop, dost zbytečný. Ale... rozhodně bych neporovnával x86 a ARM benchmarky.
Surkala je nepokratý fanoušek ARM procesorů a Appple, takže v jeho podání je to skoro zázrak :-D
realita je ale krutá, navzdory přechodu na 3nm a údajně širšímu jádru a vyšším frekvencím výkon stoupnul jen marginálně .... Apple oficialně udává 10% , což je fakt málo
16. 9. 2023, 11:57 editováno autorem komentáře
Dival jsem se na ten clanek na SHW.. musim souladist, lip se to "podat" uz asi nedalo. Za mne zklamani, jinak se to zhodnotit neda.
"Spatne to neni", ale na M(X) jakoz to vlajkova CPU s ARM platformou je to dost velke zklamani. Hlavne v porovnani s tim, co prinesl M1 a kdy se porad ceka, ze prijde generace, ktera aspon castecne zopakuje M1 uspech. M2 to nebyla, M3 podle tech cisel taky ne, hlavne pokud tohle pujde do notebooku a pracovnich stanic.
Otázka je, jestli těch 15,6 % není iluze daná tím, že se srovnává s nižším výsledkem A16, než jaký se teď dá ve stejném testu dosáhnout. Proto tam píšeme, že to bude chtít víc testů a doufejme s nějak lépe kontrolovanými podmínkami.