Odpovídáte na názor k článku Cnews FM: Hry z Windows běží na Linuxu a ray tracing přichází. No a? [podcast]. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Ve Vivaldi to nemýlim-li se je deaktivovaný a flash se dá aktivovat. Já to neřeším, prostě to od doby, co jsem přešel z Firefoxu na Vivaldi nepoužívám a nechybí mi flash.
Silverlight byl technicky lepší řešení, ale neujal se moc a tak ho MS také už nepodporuje a to dost dlouho, opravoval snad už jen kritické bezpečnostní chyby.
Kdybyste četli diksuze, tak mi někdo dával odkaz, že se očekává u toho Steam Play 60-80% výkonu na Windows, tudíž se nedá očekávat hromadný úprk uživatelů z Windows. Spíš prostě je to šance pro oddané linuxáky si na Steamu koupit a zahrát víc her než dnes, byť s nějakýma omezeníma.
Snažim se upřednostňovat GOG.
Ten GOG Connect mi nikdy nic nepřevedl a to mám na Steamu 60 většinou áááčkových her a část z nich na GOGu je. Prostě ten převod her na GOG zdarma je opravdu vyjímečný.
Například ale na Steam ELEX za 20E v akci a na GOGu ELEX za 25E ve sleve, takže jsem to zatím nekoupil, ale jestli GOG nepůjde taky na 20E, tak to vezmu od Steamu. Prostě já stejně mám v knihovně spoustu her, takže nemusím hrát novinky a počkám, ale musí to GOG nabídnout časem taky v zajímavé slevě jako Steam, jinak bohužel.
Jenže prostě ty vývojáři jsou šmejdi. Například UbiSoft prodává Far Cry 2 na UPlay a snad i na Steamu, ale zároveň patchem očistil DVD verzi od Securom, aby i DVD verze šla hrát na Windows 10. Takže to je fakt o přístupu vývojáře.
Zase prosim vás. EA podporuje jen Origin, UbiSoft to má tak, že na hru vždy potřebujete UPlay, ale hra je zakoupitelná buď přímo u nich na UbiStore nebo na Steamu. Jedinna podminka je, že při koupi na Steamu musíte při spuštění hry mít instalován v PC i Steam (logicky) a zároveň i UPlay.
EA jsou smradi, já je nesnášim a nemůžu hrát Dragon Age Inquisition a Crysis 3. Mass Effect 3 jsem udělal vyjímku a hral jsem ho cracknutej. Já si to prostě na Originu nekoupim.
Jinak EA se snaží dělat smlouvy s konkurencí a na Originu nabízet i cizí tituly, zatímco UbiSoft na UPlay nabízí jen vlastní tituly.
Ani NVidie nemá zdroje na to to naprogramovat do všech možných her, takže pomůžou v top hre Battlefield a Tomb Raider a u zbytku spis marketingove a nazdar. Naprosto celej RT je o ničem dneska samozřejmě. Vždyť to ve skutečnosti utáhne jen GTX2080Ti!!!
A to si vemte, že to je jen částečný RT.
Jinak ony se dají i rasterizací udělat věrný odrazy, ale je to náročný to vyvíjet a přesně jak říkáte, kdo se bude v Battlefieldu koukat na kaluže??? :-)
U toho RT jde hlavně o to, že máte nějakou scénu, kterou před sebou vidíte na obrazovce. Teď si vemte, že tam máte nějaké zrcadlo nějak postavené a jak do toho zrcadla odzrcadlíte něco co je zrovna vně odrazu a nevidíte to, dost blbě. Ale díky RT to opravdu jde dynamicky zrcadlit. Další věc je, že geometrie stínu (zrcadla) je opravdu taková jako ve skutečnosti, zatímco u rasterizace to musíte nějak ošidit a je málo pravděpodobné, že se vám to podaří úplně přesně.
Za me urcite z RT nadseni, ale naopak velke rozhorceni z toho marketingu NVidie, ktera velmi pravdepodobne nema v Turingu nic moc co nabidnout, tak vymysleli RT. Ale ve skutecnosti si vubec nejsem jisty, ze doba RT uz nastane ted za rok s prichodem PS5, ale az s dalsi generaci a u PC to nakonec bude obdobne. Ocekavam RT za 5-10 let , ne drive a proto nehodlam ze sebe nechat delat blbce s "jako RT" v Turingu.