Odpovídáte na názor k článku Cnews FM: Hry z Windows běží na Linuxu a ray tracing přichází. No a? [podcast]. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Zda se, ze lidi tady porad chapou DX11 jako starou verzi a DX12 jako novou verzi. To je ale blbost. Ve skutecnosti DX11 je high-level API a DX12 je low-level API. Oboji ma smysl a zustane tu. Pri vyvoji v DX12 musi developer delat mnohem vic veci (ve kterych je take snazsi udelat chybu), jako treba memory management. V DX11 se tohle delat nemusi.
Mala vyvojarska studia, ktera chteji mit vlastni engine, tak nebudou delat v DX12, protoze to nedava moc smysl - nakladne, narocne, snadne chybovat. Stejne tak pokud zvoli nejaky externi engine, pokud budou chtit delat upravy, si zvoli radeji jeho DX11 variantu.
Vyvoj v DX12 ma smysl jen tehdy, pokud na to jsou dostatecne zdroje - takze velke enginy jako UE4, nebo nejake interni velkych spolecnosti jako EA. Uzitecnost DX12 je ale i tak sporna, alespon pro lidi s Nvidia grafikami, protoze Nvidia dela pomerne brutalni optimalizace DX11 her na urovni driveru, ktere se muzou snadno vyrovnat tomu, co je mozne dosahnout s DX12 (a to jeste jen pokud by vyvojari pouzivali zcela spravne a na maximum potencialu).