Názor k článku Cnews FM: Válka megapixelů, doručovací problém a pohlavek operátorům [podcast] od Kaz - Nemáme tak dobré sítě proto, že máme naopak...

  • 11. 8. 2019 17:44

    Kaz

    Nemáme tak dobré sítě proto, že máme naopak z hlediska uživatele tak mizerné tarify a operátoři mají $ do sítí investovat? Nebo zisky zpětně neinvestují? Nebo je to jen díky tlaku ČTÚ?

    Co se týká sdílení, tak se mi to nelíbí. Pominu dopad na konkurenci. Neznám přesné detaily, ale když operátoři sdílí síť, tak předpokládám, že i sdílí její prostředky a kapacitu (jinak by to sdílení asi nedávalo smysl), přestože mají v každé oblasti frekvence tak, aby tam mohli být všichni. Je to jako kdyby České dráhy s Regiojetem sdílely fyzicky jeden vlak (přestože kapacita kolejí by byla dostatečná pro oba), tak ve výsledku budou dohromady schopni převést méně lidí. Pokud se pletu a tak to není, tak co tedy vlastně sdílejí?

    Na poštu u nás nedám dopustit. Jsem na vesnici a nikdy jsem s ní neměl problém. Už se mi párkrát stalo, že jsem si objednal zboží na Alze v 16:00 a druhý den ráno v 08:00 jsem ho měl nachystané k vyzvednutí u nás na poště, o 300 km dál (preferuji balík na poštu, mám to na ni 200m a na vesnici fronty nejsou). Ani s balíky do ruky problém není.

    Pokud jsem měl s doručováním problémy, tak naopak se soukromými firmami. Před měsícem mi přišla z PPL v 07:00 ráno SMS, že od 08:00 do 18:00 budou doručovat balíček (skvělé určení času, když se to navíc dozvím až ten den a už nejsem doma). Náhodou jsem ale doma celý den byl, ale ani se nezastavili a pak mi jen přišla SMS, že balíček mám uložen někde u partnera, prostě ho tam řidič vyložil a ani se nenamáhal přijet. Jenže ten partner je 10 km daleko....
    Jindy se mi stalo (DHL? už nevím), že jsem ho měl platit, mělo to jít podle informací e-mail kartou, ale řidič neměl terminál. Když jsem ho na*raný seřval (neměl jsem doma takovou hotovost), tak se omlouval s tím, že to rozesílá ústředí a on to neovlivní.
    Nejhorší je UPS. Přes ně mi chodí věci ze zahraničí a ještě se mi snad nestalo, že by vůbec dali předem vědět. Prostě se najednou objeví a zazvoní.

    Takže když objednávám zboží, tak si vybírám e-shop, který zasílá poštou, i když je třeba (mírně) dražší. PPL, DHL apod. volím opravdu jen když to jinak nejde, protože s nimi mám podstatně horší zkušenosti, i vzhledem k tomu (ne)oznamování předem. U pošty vždy přijde den předem e-mail a SMS. Ale má spokojenost je dána tím, že jsem na malé vesnici, kde je pošta OK a naopak doručovací společnosti jsou daleko. Ve velkém městě to může být opačně, obzvláště když občas vidím fronty na poště v Praze....

    Pošta podle mě potřebuje hodně zmodernizovat systém a zjednodušit procesy. Když vidím, co chudák obsluha na přepážce musí vše udělat, když chci poslat balíček, koupit si časopis a nedejbože platit kartou (u nás už to jde tak 3 roky), tak je lituji. Jen těch papírů, co musí vytisknout :-(. První vlaštovka je vydávání balíků jen na základě kódu z SMS, to se jim povedlo. Je to rychlé a žádné papírování. Jenže obdobné zjednodušení by potřebovalo dalších 80 % činností.