Školy to mají teď těžké (nejen ty). Lidi hulákají, jak jsme zaostalí v online výuce atd., ale minimálně základní a střední škola vždy byla o prezenčním studiu. Školy tak moc nemají důvod si zařizovat kompletní online systém výuky, který by byl relativně schopný nahradit prezenční formu. Jak zaznělo v podcastu, zdaleka to není o video konferenci. Skoro bych řekl, že je to velmi malá část problému.
No a teď školy spadly do situace, že si s tím musí prakticky ze dne na den nějak poradit a dělají to, jak nejlépe umí. Ty znalejší to lepí Google, Teams, Moodle apod. Ty méně znalé asi jen e-maily. Školy neměly čas vymyslet nějaký systém a instruovat děti a rodiče, o to je to horší. Myslím, že před 1/2 rokem nikoho vůbec nenapadlo, že by se školy musely zavřít třeba na 2 měsíce (a nevyměnilo by se to třeba za prázniny).
Naopak, ještě před měsícem byly velmi polulární názory, že děti nesmí dostávat domácí úkoly, protože to některé děti diskriminuje (údajně ty ze sociálně vyloučených oblastí, ale nějak jsem to nepochopil). Že se neozývají teď, když je ta diskriminace ještě větší...
Samozřejmě extrém typu co psal Pixy je špatně, ale to je jiný problém: https://www.facebook.com/petr.stanicek/posts/10219274273661729
Zmiňovaný Discord mě také překvapil. Na jednu stranu k němu děti mají blízko, ale na druhou bych se do toho nepouštěl. Přeci jenom řešit výuku a komunikaci, kde mohou být citlicé informace, na poloveřejné službě, to bych asi nedělal.