Žádný nárust výkonu, v DX10.1 neimplementují postprocessing, bude to odstraněno:
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/6571038256
Není to v DX10.1, ale v tom, že ta hra chybou v DX10.1 nedělá náročný postprocessing.¨
The performance gains seen by players who are currently playing Assassin’s Creed with a DX10.1 graphics card are in large part due to the fact that our implementation removes a render pass during post-effect which is costly.
Nevkládej mi do úst něco, co jsem neřekl - neříkám, že jim věřím, jen jsem se podivoval nad tím, že by si toho nevšimli (i když jsem si vědom toho, že mnozí recenzenti byli schopni přehlédnout i efektově dost očesaný Crysis na beta ovladačich pro GeForce 8800 GT). Škoda, že o tom Ubisoft neřekl víc, pokud je dopad na výkon tak velký, majitelé starších/slabších grafických karet by dotyčný render pass možná s radostí vypli, když dopad na kvalitu obrazu asi není tak závratný.
Sám musíš tušit, že tohle se nestane. Kolik existuje skutečně nativních DX9 her, které na kartě bez HW podpory SM2.0 nespustíš? Ano, jsou takové, ale za jak dlouho po příchodu SM2.0 karet na trh vyšly? A kolik je dnes "nativních SM3.0" her? Podle mě bude ještě dlouho zachovávána zpětná kompatibilita s DX9, i když se třeba větší procento DX9 efektů nahradí za DX10 a na DX9 to bude vizuálně oškubané.