Hlavní navigace

Poruší Google roky starý slib? Ve vyhledávači testuje obří bannery

24. 10. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Na stránce s výsledky vyhledávače se někteří uživatelé mohou při vhodných dotazech setkat s obrovskými obrázkovými bannery, které odsunou standardní výsledky až hodně dolů. Google potvrdil, že se prý jedná o malý experiment běžící v USA. Funguje jen u přibližně 30 inzerentů a vyhledávací dotaz musí být jasně specifický, tedy vztahující se k inzerované značce, nikoliv obecnému klíčovému slovu.

Velký banner ve vyhledávači Googlu
Velký banner ve vyhledávači Googlu (foto: Search Engine Land) 

Netradiční formát je vidět na příkladu Southwest Airlines. Ve vyhledávači jinak Google běžně zobrazuje sponzorované výsledky. Jsou označeny graficky (béžové pozadí) a umístěny úplně nahoře (někdy dole), ale jinak se neliší. U produktů ještě Google často zobrazuje reklamní sloupec napravo, který je ale také pouze textový, pokud neobsahuje mapku nebo obrázky se služby Nákupy.

Google se jinak grafickým bannerům brání. Už v roce 2005 řekla Marissa Mayer (dnes šéfuje Yahoo), že na hlavní stránce ani ve výsledcích nikdy nebudou zobrazovat šílené, efektní blikající nesmysly. Zatím se toho naštěstí drží.

 

Zdroj: Search Engine Land