Na první příčce trůní Apple s 20,3 milionu prodaných iPhonů. Na paty šlape Samsung, který by mohl brzy v počtu prodaných kusů cupertinskou firmu dostihnout. Proč? Protože roste mnohem rychleji. V celkovém obratu se projeví vysoké marže iPhonu, ale když dojde na to pokrýt co největší trh, je Samsung silný, neboť nabízí smartphony od low-endu až po špičkové modely.
Výrobce |
Prodaných kusů Q2 2011 | Podíl na trhu Q2 2011 | Prodaných kusů Q2 2010 | Podíl na trhu Q2 2010 | Meziroční změna |
Apple | 20 300 000 | 19,1 % | 8 400 000 | 13,0 % | +141,7 % |
Samsung | 17 300 000 | 16,2 % | 3 600 000 | 5,6 % | +380,6 % |
Nokia | 16 700 000 | 15,7 % | 24 000 000 | 37,3 % | –30,4 % |
RIM | 12 400 000 | 11,6 % | 11 200 000 | 17,4 % | +10,7 % |
HTC | 11 700 000 | 11,0 % | 4 400 000 | 6,8 % | +165,9 % |
Ostatní | 28 100 000 | 2,4 % | 12 800 000 | 19,9 % | +119,5 % |
Celkem | 106 500 000 | 100,0 % | 64 400 000 | 100,0 % | +65,4 % |
Stejnou strategii razí i HTC, proto také prodalo o téměř 166 % více. Nokia si o třetinu pohoršila a RIM jako by už neměl kam růst. Spíš je překvapivé, že vůbec ještě tolik prodává, neboť manažerské smartphony už pomalu nahrazuje iPhone.
Zdroj: IDC