Ano, Mac OS X je zcela jistě v globále o pár procent (a to doslova, co jsem se díval před pár měsíci, tak to byly ~2% pro Linux a ~4,5% pro Mac Os, což je taky docela bída, vzhledem k době, jakou se nabízí (pro rejpaly, co by chtěli narážet na dobu používání Linuxu :))) rozšiřenější, tedy pokud budeme brát v potaz jen desktop. Pomáhat si servery, routery a pod. nebudu :P. Osobně mi nejde ani tak o hraní her jako Crysis a pod, obecně běžící pod DirectX, to sice s troškou štěstí jde, ale wine a podobně programy nepoužívám, zkrátka mi stále vyjde líp na hraní novějších her dualboot s Windows.
O co mi jde je hraní starších her, jako např. Doom II, Commander Keen které se i pod Windows spouštějí přes Dosbox tak mi nějak nedochází, co je takový problém vydat verzi pro Linux. Stejně i ve verzi pro Mac nejdou spouštět všechny hry tak to může být stejně i u tučňáků. V utrácení peněz bych problém neviděl, ve Valve si asi myslí něco jiného, ale i na Linuxu se dá vydělat (nebo prodělat. Ale kde ne, že?). Pokud někdo bude namítat problémy s různými distribucemi a obecnou roztříštěností, tak stačí zvolit jedno prostředí, plácnu od boku třeba Qt a pokud někdo bude chtít klient Steamu, tak si je bude muset holt nainstalovat. Ale toto problém není, funguje to stejně i v jiných operačních systémech.
Uživatelé Linuxu jsou ochotni utrácet, ale pokud to bude jako například u Loki Games nebo jak se jmenovali, kdy prodávali pár let staré hry za cenu nového Porsche, tak se nelze divit, že moc zájemců neměli. No a taky je jasné, že pokud Valve nehne v tomto směru prstem, tak se asi nedozví, jak moc jsou Linuxáci ochotni utrácet. Navíc i pokud by prodávali jen dosovky a podobné hříčky, tak na tom taky vydělají, vzhledem k jejich prodejním cenám a velikosti, kterou zabírají. A jedna verze klienta navíc jim moc neuškodí, zvládl by to udělat studentík za pár měsíců. takže by si místo kupování drbátek ze slonoviny za prodané čepice v TF2 mohli jednoho najmout :)