Názor k článku Používáte Firefox 3.6? Vaše instalace bude automaticky převedena na novou řadu od well - Ale to si asi moc nedorozumíme. Mě nejde...

  • 16. 4. 2012 13:34

    well (neregistrovaný)

    Ale to si asi moc nedorozumíme. Mě nejde o možnost hrát, jak jsem již zmiňoval třeba Crysis a předpokládat, že mi to Steam klient umožní, o toto se nestará ani ve Windows ani v Mac OS. Jak jsem psal, jde mi o starší hry, které se stejně  ve Windows spouštějí přes Dosbox, který má snad každá distribuce v repozitáři. V sestavách problém není, klient Steamu nevyžaduje 3D akceleraci ani podobné blbinky, takže různé sestavy nejsou problém, o to se stejně stará OS. Co dělá Steam client je stažení hry a pouhé spuštění spouštěcího souboru, k tomu není potřeba snad nic extra. Prakticky o nic víc se nestará. Pokud má uživatel špatný ovladač na grafickou kartu, je to jeho chyba. Pokud má počítač starší než Jeruzalém a nejede mu na něm něco, je to opět jeho chyba. Neočekávám, že by se u Linuxu starali o každého jednotlivce, ale umožnit přístup k zakoupeným hrám by byl minimálně pěkný krok ke stávajícím uživatelům. Navíc, né nějak extra drahý :) A jak jsem psal, omezit výčet her jen na ty "odzkoušené" není problém, stejně jako to dělají u Apple. A pokud by se jim to nechtělo dělat, tak se vždycky najdou lidé z komunity, co to udělají :P


    Jinak bych si spíš vsadil na Linux v získání licence na DirectX než na Apple. Ale to je asi jen osobní pocit, hádat se o tom smysl moc nemá. Ale pokud bys byl v roli Microsoftu a musel si vybrat mezi Apple a Linuxem, komu dáš licenci na DirectX? Firmě, které zesnulý šéf byl pomalu považován za boha a o jejich výrobcích se říká, že jsou prostě dokonalé, bezchybné a kdoví co ještě nebo druhé firmě, jejíž systém je obecně považován jako vhodný jen pro nadšence a bez znalosti alespoň dvou programovacích jazyků a zdrojáků jádra na zpaměť nemáš šanci v něm cokoli udělat? Já bych volil druhou možnost, proč podporovat konkurenci, zvláště když DirectX je jedna z mála Windows exclusive věcí. A pokud by nabídli tučňákům DirectX za peníze, tak by se myslím hodně rychle změnila představa o tom, kdo je ochoten za co utrácet :)


    Co se naučení placení a práskání biče týče, všiml jsem si toho sice u pár lidí, ale jednalo se jen o výrobky od Applu, ostatních věcí se to až tak moc zase netýká. Navíc je Steam do jisté míry konkurence pro Apple samotný, takže bych zase extrémně velkou podporu ze strany Apple nečekal. Oficiálně se možná poplácávají po zádech, ale soukromě spíš přemýšlí, jak něco ukrojit z koláče prodejnosti her. A byli by blbí, kdyby o tom aspoň nepřemýšleli. Na druhou stranu si možná nechají ukázat, jak se to má správně dělat a až pak to vezmou do svých rukou. :P


    Ad statistika, už nevím kde jsem ji viděl, zkusím ji najít, ale nic neslibuji. A pokud ji nenajdu, tak si nějakou udělám, grafy mi jsou pěkně :D


    Ad. openGL : ono se to nezdá, ale používá se hodně, jen v herním průmyslu zas až tak moc ne. I když bída to taky není, jak by se na první pohled mohlo zdát.