Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Shořela datatacentra hostingového obra OVH. Až 3 600 000 www stránek offline nebo „v čoudu“. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 12. 3. 2021 6:59

    tynyt

    To je tak, když se outsourcuje až na dřeň. Kdyby si postižené firmy, když už musí mít cloud, ponechaly kontrolu alespoň nad offsite zálohováním a měly hot-standby site, tak se nějakými ohníčky zabývat vůbec nemusíme. Jenže ono to tak jednoduché vůbec není - zálohování stovek TB (dost možná i PB) OBECNÝCH a živých dat někam jinam (fyzicky) většinou značí nutnost používat sofistikované zálohovací řešení, které je drahé.
    A protože cílem outsourcingu je typicky ušetřit na IT, tak v oněch firmách už není nikdo, kdo by vůbec věděl, jak to celé doopravdy funguje (teda prakticky vzato něco technicky víc, než nicneříkající powerpointové schéma) - zůstalo pouze pár managerů, kteří teď žhaví dráty a vyvolávají po svých dodavatelích a hledají "plán" jak z této šajzekatze situace vybruslit.

    Viděl jsem už několik větších (tj. minimálně tisíce zaměstnanců) firem "zevnitř" a jejich IT se podobá vyfouknutému vajíčku - pod krásnou slupkou je "nic" a na projektech se potkávají stále titíž lidé z různých subdodavatelských firem. Jak pak takové "řešení" vypadá a funguje, když je navrženo někým zvenčí, snad asi ani nemá smysl popisovat. Na druhou stranu, už docela perfektně rozumím indické angličtině a mentalitě. ????