Odpovídáte na názor k článku Shořela datatacentra hostingového obra OVH. Až 3 600 000 www stránek offline nebo „v čoudu“. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
To je tak, když se outsourcuje až na dřeň. Kdyby si postižené firmy, když už musí mít cloud, ponechaly kontrolu alespoň nad offsite zálohováním a měly hot-standby site, tak se nějakými ohníčky zabývat vůbec nemusíme. Jenže ono to tak jednoduché vůbec není - zálohování stovek TB (dost možná i PB) OBECNÝCH a živých dat někam jinam (fyzicky) většinou značí nutnost používat sofistikované zálohovací řešení, které je drahé.
A protože cílem outsourcingu je typicky ušetřit na IT, tak v oněch firmách už není nikdo, kdo by vůbec věděl, jak to celé doopravdy funguje (teda prakticky vzato něco technicky víc, než nicneříkající powerpointové schéma) - zůstalo pouze pár managerů, kteří teď žhaví dráty a vyvolávají po svých dodavatelích a hledají "plán" jak z této šajzekatze situace vybruslit.
Viděl jsem už několik větších (tj. minimálně tisíce zaměstnanců) firem "zevnitř" a jejich IT se podobá vyfouknutému vajíčku - pod krásnou slupkou je "nic" a na projektech se potkávají stále titíž lidé z různých subdodavatelských firem. Jak pak takové "řešení" vypadá a funguje, když je navrženo někým zvenčí, snad asi ani nemá smysl popisovat. Na druhou stranu, už docela perfektně rozumím indické angličtině a mentalitě. ????