Řeč je o vysokém počtu FPS (frames per second) v menu hry, což vyústilo v několika případech k přehřátí a zničení grafické karty. Mezi postiženými je např. Adam Biessener, redaktor herního magazínu Game Informer, který si při testování nové herní pecky „odpálil“ nejenom svůj desktopový počítač, ale rovněž i pracovní laptop.
Proč právě menu hry je takovým problémem, když v něm obyčejně netrávíte více než pár sekund svého času? Menu v Starcraft II se totiž chová jako interaktivní prohlížeč, logujete se přes něj na Battle.net a obecně se v něm dá strávit i několik minut čistým brouzdáním. Přesto by k přehřátí grafické karty nemělo dojít: karta má senzory detekující teplotu svých součástí a v případě nadměrného zahřátí i možnost začít vkládat prázdné cykly (throttling). Odchod hardware do křemíkového nebe musel být zaviněn chybou výrobce popřípadě samotným stářím produktu.
Blizzard prozatím dodal řešení pro zkušenější uživatele. V souboru \Documents\StarCraft II\variables.txt přidejte příkazy „frameratecapglue=30“ a „frameratecap=60“, každý na samostatný řádek. Toto řešení by mělo vaši kartu ochránit i v případě, kdy hru spustíte a zajdete si uvařit kávu. Pokud stejně jako já máte pro 3D aplikace vynucenou vertikální synchronizaci skrze ovladače, neměli byste se rovněž ničeho obávat.
Zdroj: DailyTech