Před 5 lety přišel Amazon s novými krabicemi, které vás při vybalování nenaštvou

5. 12. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Píše se rok 2008 a Jeff Bezos vzkazuje nakupujícím, že zavádí nový druh balení Frustration-Free Packaging. Devatenáct produktů z katalogu e-shopu bude Amazon balit tak, aby vás jejich otevírání nepřipravilo o nervy.

To když nevíte, ze které strany krabice se dostat dovnitř, kde produkt k boxu drží drátky anebo jak se jednoduše dostat do zatavené plastové skořápky. Firma místo toho použila jednodušší papírové krabice, snadno se otevřou, jdou kompletně recyklovat a navrch jsou ještě menší.

Teď v roce 2013 šéf Amazonu vzkazuje, že se nápad osvědčil a lidé jej milují. Z 19 produktů je takto zabaleno už více než 200 000, které si lidé během pěti let objednali 78milionkrát. Amazon prý přitom ušetřil přes 11 000 tun materiálu.

 

Pokud jste si z Amazonu objednávali například čtečku Kindle, tak víte, že balení je opravdu minimalistické a krabička by opravdu nemohla být menší. Kéž by se tím řídily i ostatní e-shopy a výrobci. Amazon to sice prezentuje jako výhodu pro uživatele (rozbalení je hračka), ale těží z toho hlavně on sám. Papírové balení je levnější a méně rozměrné balíčky se zase účinněji skladují.

via Amazon