V tomto roce by to mělo být už 68 %. Zenith dále předpovídá,
že v roce 2018 budeme internet používat na mobilních zařízeních ze 79 %.
Aktuálně je nejvyšší penetrace mobilních zařízení ve Španělsku, kde již figurují
v 85 % přístupů k internetu. Druhý je Hong Kong se 79 % a třetí
Čína se 76 %. Až za ní následují Spojené státy, a to se 74 %.
Nejvyšší penetrace smartphonů je v západoevropských zemích
a v Asii. Seznam zemí s nejvyšší penetrací podle Zenithu vypadá
následovně:
- Irsko: 92 %,
- Singapur: 91 %,
- Španělsko: 88 %,
- Norsko: 86 %,
- Jižní Korea: 84 %.
Spolu se změnami v přístupech k internetu se ovšem mění
poměr investic do reklamy na počítačích a mobilech. Zenith odhaduje, že v roce
2018 již budou reklamy na mobilech představovat 60 % z celkového objemu.
V tomto roce podle něj jde na mobily 44 % reklamních investic.