Přejmenovaný 3DMark.exe na nVidii a ATI

16. 10. 2009

Sdílet

 Autor: Redakce

Před pár dny jsme vás informovali o tom, že ovladače Intelu pro IGP podávají vyšší výkon v 3DMark Vantage v případě, že jej spustíte opravdu přes 3DMarkVantage.exe. Po přejmenování například na 3DMarkVintage.exe dojde k podstatnému snížení výsledku.

Intel podle Tech-Reportu požádal o certifikaci ovladačů pro 3DMark. Jenže ta by dle pravidel Futuremarku v případě, kdy je detekován spouštěcí soubor a jsou provedeny optimalizace na základě empirických dat, neměla být možná. Jedinou výjimkou je asi zapnutí správného režimu Multi-GPU při zapojení vícero grafických čipů:

With the exception of configuring the correct rendering mode on multi-GPU systems, it is prohibited for the driver to detect the launch of 3DMark Vantage executable and to alter, replace or override any quality parameters or parts of the benchmark workload based on the detection. Optimizations in the driver that utilize empirical data of 3DMark Vantage workloads are prohibited.

Zdroj: PDF na 3DMark Policy

Zajímalo nás, zda přeci jen nemá na hlavě máslo i ATI a Nvidia (a potažmo Futuremark), pod 64bitovými Windows Vista jsme zkusili certifikované ovladače GeForce i Catalyst:

3DMarkVintage.exe, Performance, GeForce GTX 260 (SP216, 666M), GeForce 190.62 WHQL:

3DMarkVantage.exe, Performance, GeForce GTX 260 (SP216, 666M), GeForce 190.62 WHQL:

3DMarkVantage.exe, Performance, Radeon HD 4770, Catalyst 9.8 WHQL:

3DMarkVintage.exe, Performance, Radeon HD 4770, Catalyst 9.8 WHQL:

bitcoin školení listopad 24

Z krátkého pokusu plyne, že rozdíly mezi výsledky jsou zcela minimální a dané spíš rozptylem nějakou chvilkovou režií systému (Radeon byl na poměrně čistém systému pro testování grafik, GeForce na běžně používaném počítači). ATI a Nvidia se o nic podobného ve schválených ovladačích tedy nesnaží. Je zajímavé, že GeForce 190.62 mají status Futuremark Approved a přesto je v implicitním stavu v 3DMark Vantage aktivní GPU PhysX. Nejspíš by ale tento výsledek nebyl počítán do žebříčků.

Na závěr lze už snad jen podotknout, že Intel by měl místo marketingových optimalizací pro 3DMark do ovladačů pro svá IGP raději přinést širší kompatibilitu s hrami, co nejlepší podporu pro HD akceleraci videa a případně se raději soustředit na výkon v nejhranějších titulech. Možná by pak zafungoval (a třeba mnohem lépe) komunitní marketing: zlepšení pověsti grafických čipů Intelu mezi pokročilejšími uživateli, kteří vybírají nebo pomáhají vybírat za ty méně pokročilé.

Autor článku