Myslím že jsem se ne to díval, když tady s tím dělal závěry Maudit a ono to bylo složitější.
Ta TMU (jednotka pro modelování textur) je tak specifická jednotka, že těžko může dělat něco jiného, samotné výpočetní obvody pro tu analýzu BVH stromo a průsečíku s trojúhlenky musí být nové.
Co IIRC ten patent popisuje, je že ty TMU a jednotka pro ray tracing budou napojené na stejnou interní paměť (speciální cache/buffer), místo aby každé mělo svoji vlastní. Cíl asi uspořit křemík, samozřejmě. Může to mít výkonnostní dopady a asi bude lepší si počkat, jak dobře to bude fungovat. Mělo by tam být omezení, že v jednom bloku CU bude možné v jednu chvíli buď texturovat, nebo počítat ray tracing. Jestli je to velký nebo malý problém pro výkon, nevím. Když Nvidia odhalila Ampere, tak jsem zjistil, že do té doby nebylo možné současně použít RT jádro a tensor jádro, ale zdá se, že si toho u Turingů nikdo moc nevšímal.
Ale neznamená to každopádně, že tam ty speciální jednotky nějak podobné RT jádrům nejsou. Na samotné
TMU by se ta analýza průsečíku paprsku s geometrí myslím dělat nedala.
Pozn. tohle zatím vychází z architektury RDNA 2 v Xboxu SEries X, jak to prezentoval Microsoft. Mslím, že samostatná GPU spíš budou stejná než jiná.