Příjmy YouTube za loňský rok zdaleka nenaplnily očekávání analytiků

10. 7. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Myslíte si, že YouTube je supervýdělečný podnik? Rozhodně neprodělává, ale na nejnavštěvovanější portál s videy na světě výsledky nejsou tak pozitivní, jak byste možná čekali. Pravděpodobně s tím má co dělat fakt, že Google nezavedl model předplatného, byť hudební služba se chystá.

Firma vydělává na reklamě zobrazené na webu a (někdy) před videem. Zpravodajský web The Information přinesl informaci o tom, že příjmy ani výnosy YouTube nenaplnily očekávání analytiků. Hrubé příjmy činily v roce 2013 kolem 3,5 miliardy dolarů. Po zaplacení daní a rozdělení peněz mezi partnery na hromadě zbylo 1,5 miliardy.

 

Například eMarketer naproti tomu předpokládal, že celkové příjmy za rok 2013 budou činit 5,6 miliardy. Analytik ze Citi pak předpovídal, že v roce 2012 příjmy dosáhnou na 3,6 miliardy a čistý zisk pak bude 2,4 miliardy. Ačkoli je těžké YouTube přirovnat k jiné službě, Netflix např. loni od uživatelů vybral 4,3 miliardy.

via Business Insider