Reklamnich bloků je příliš málo k ufinancování úspěšné a pro oblast kinematografie natolik prospěšné společnosti jako je FTV Prima.
Kapacita DVB-T2 sítí (muxů) má stále rezervy.
A proto by v zájmu zachování produkční kvality a spokojenosti konzumentů bylo dobré, aby se zařadila do nabídky nová televizní stanice Prima AD (Augmented Déluxe), jež by nepřetržitě vysílala spoty inzerentů. Jednalo by se o tzv. VR formát videa, kdy v případě streamingu do zvláštního zobrazovacího zařízení (VR headsetu) by divák eventuálně mohl, pokud by uznal za vhodné, odvrátit své zraky od Alzáka například na pult s akčním zbožím. Majitelé obyčejné televize by byli o tuto možnost pochopitelně ochuzeni, ledaže by výrobci televizí přidali možnost otáčení scény například směrovými šipkami na dálkovém ovladači.
Nyní k tomu hlavnímu.
Všechny televize a set-top-boxy prodávané v regionech, v nichž FTV Prima působí, by musely mít povinně implementovanou funkci měření doby sledování jednotlivých stanic. Jakmile by se vyčerpala časová kvóta pro volné sledování konkrétní stanice, televize by se sama přepla na stanici Prima AD. Tu by divák musel sledovat tak dlouho, dokud kvótu opět nedobije (nenasbírá dostatečný počet kreditů).
Je nutno uvažovati, že digitální vysílání, to není jen prosté audio a video, ale mohou to být i titulky nebo metadata. Každá reklama by měla různou váhu (hodnotu). Například vysokofrekvenční Alzák nebo XXX-Lutz divákovi dobije více bodů (kreditů).
Stejně tak by i každá stanice různou cenu. Napřiklad premiovou Prima MAX nebo COOL by bylo možné sledovat půl hodiny, zatímco například zpravodajská CNN Prima News by tuto kvótu mohla mít mnohem delší, popřípadě žádnou. Pozor, není možné mít celé dny puštěnou televizi na stanici Prima AD během toho, co je divák fyzicky či duševně nepřitomen -- po určité době se zkrátka bony nepřičitají, aby se zamezilo spekulaci okolo střádání kreditového konta pro následné prakticky neomezené sledování premiových stanic.
Suma sumárum by se jednou pro vždy vyřešila ošklivá kaňka v podobě vysílání televize mimo internetové platformy, kde i třeba placené a kódované satelitní vysílání může divák, ve svůj konečný neprospěch (!), libovolně nahrávat a přetáčet.
Díky tomu by se Prima AD mohla stát jako první a jedinou komerční terestrickou televizní stanicí u nás, která by vysílala 1080p obraz spolu s audiem Dolby Digital, čímž by vrazila ránu zastáncům (jinak opovrženíhodné) veřejnoprávní České televize, jež si stále i do dnešních dob nosí pravěký relikt, a to nepřerušování právě běžícího pořadu reklamním blokem.
No a když nejsou peníze, jak pak můžeme očekávat ono skloňované objektivní zpravodajství? Inu, pohleďme na kvalitu komerčních zpravodajských stanic. Vždy to může být lepší, ale stejně tak i horší. Neexistuje žádný strop, ani dno, nejsou tu žádné hranice, stejně tak, jako je nemá lidská představivost. Je to jen lidský konstrukt, mysl. Není to list papíru, není to místnost, která má konkrétní rozměry, někde začíná a někde končí. Je to universum, nekonečná souřadnicová síť. Pomyslný čtvereček představující např. televizní stanici, tak může klesat, ale i růst skutečně donekonečna, není-li omezen jinou entitou, jejíž je součástí, která už hranice má. Zjednodušenou příměru můžeme hledat u vrstev (a jejich podvrstev) v grafickém editoru. V případě televizní produkce bude takových vnořených vrstev určitě celá řada, jedním ze základů bude zajisté lidské společenství a standardy v něm. To však neznamená, že chceme-li výrazněji pohnout s nějakým drobkem uvnitř pláně, je jakkoliv nutné či vhodné posouvat základním (kořenovým) objektem, a tedy vším, co obsahuje. To už by bylo zapotřebí složitějších úvah.