Názor k článku Prima představila technické možnosti (ne)přeskakování reklam, spouští kampaň „Nepřetáčej“ od Radek Holeček - Reklamy nepřetáčím, protože z televizního vysílání sleduju tak...

  • 28. 4. 2022 6:03

    Radek Holeček

    Reklamy nepřetáčím, protože z televizního vysílání sleduju tak maximálně zprávy a to ještě jen, když se něco děje. Ale myslím si, že spousta lidí to bude mít s těmi reklamami v televizi jako to mám já s reklamami v kině. Do kina prakticky nechodím a jeden z důvodů jsou reklamy. Dát 200 korun za lístek a za odměnu sledovat 20 minut reklam (upoutávka na jiný film je reklama), to není nic pro mě.
    Z mého pohledu je obchodní model založený na reklamách, prostě hloupý. Firmy s tím mají náklady, zároveň jim to odrazuje zákazníky. A to i platící zákazníky. Příklad s kinem jsem uváděl, další je třeba idnes premium. Proč si ho platit, když i poté je web prolezlý reklamama tak, že obsah není skoro vidět?
    Proč platím České televizi za to, že pořád vysílá nějaké upoutávky na své pořady, což není nic jiného, než reklama? Proč se rádia vytahují tím, že mají nějakou hodinku či den bez reklam, ale zároveň to pořád dokola melou, což není nic jiného, než reklama na to, že probíhá vysílání bez reklam?
    Mám jediné přání, ať reklama skončí v propadlišti dějin a spolu s ní i média, která jsou na ni založena. A hrozně bych si přál, aby se objevila platforma, kdy člověk zaplatí opravdu jen to, co chce sledovat. Chci se podívat na film, tak mi ho televize či streamovací služba prodá za cca stejně, kolik by utržila za reklamu poté, co bych ho shlédnul. Chci si přečíst článek na webu, tak ať mi ho web zpoplatní částkou podobnou, jako by získal za reklamu v něm. Bohužel k tomuto ideálnímu stavu je daleko. Všichni mají pocit, že chtějí měsíční paušál v řádu stokorun a nechápou, že málokdo touží sledovat jednu stanici nebo číst jeden web a platit si všechno, kam člověk párkrát do měsíce zavítá, je mimo finanční realitu.