To už Rahul Sood, který v roce 1991 založil VoodooPC a patnáct let budoval Envy v renomovanou značku (v současné době pracuje u Microsoftu), nevydržel a své znepokojení vyventiloval na Twitteru:
I thought I’d seen everything, then I saw the “HP ENVY H8” desktop...what the heck guys? Is this code for I give up? shopping.hp.com/en_US/home-off…
— Rahul Sood (@rahulsood) Listopad 26, 2012
„Myslel jsem, že jsem viděl všechno, pak jsem viděl desktop HP ENVY H8. Co to sakra má znamenat, hoši? Šifra pro 'vzdáváme se'?“
A co že je vlastně s Envy h8 za problém? Za prvé vzhled – podle skříně s čelem z lesklého plastu byste tipovali, že se jedná o lacinou kancelářskou plečku, kterou jen někdo vyzdobil červeným proužkem. Za druhé – nebyli byste zas tak daleko od pravdy. Nejlevnější variantu Envy h8-1400z pořídíte za baťovských $599.99 (necelých 12 000 Kč) a i když si můžete připlatit za SSD a v nabídce grafických karet je i GeForce GTX 680, základní konfigurace čítá obyčejný pevný disk a Radeon HD 7450. Za třetí – když název přečtete, jako by byl psán v leetspeaku, vyjde vám „Envy hate“.
Redakce Tom's Hardware Sooda požádala o delší vyjádření. Zakladatel VoodooPC své myšlenky rozvinul následovně:
Bohužel, HP se v případě Envy rozhodlo pro „ničitelskou“ strategii, kterou jsme v posledních letech viděli v několika podáních. Postup je jednoduchý: vybudujete (nebo koupíte) uznávanou značku a následně ji začnete lepit na levnější a méně kvalitní produkty a než zákazníci přijdou na to, že punc výjimečnosti je zcela falešný, něco málo na tom vyděláte. Zářným příkladem z poslední doby je AMD FX, ze svého původního standardu kvality slevily laptopy ThinkPad, do low-endu byla odklizena značka Intel Pentium. Vy si jistě vzpomenete na řadu dalších.
Zdroj: Engadget, Tom's Hardware