Důvodem je skutečnost, že Larrabee oproti klasickému grafickému čipu obsahuje méně úzce specializovaných (fixed function) jednotek, které se Intel snažil nahradit softwarově. Inženýři zkrátka netrefili správný poměr mezi programovatelností a specializovanými jednotkami v čipu.
„Myslím, že je nepraktické snažit se všechny ty funkce udělat softwarově, vzhledem ke složitosti takového řešení,“ vysvětluje Piazza. „Přirozeně, takový rasterizér je dobré mít jako fixed function. Není důvod jej nahrazovat programem; zabírá velice málo místa v čipu, vztaženo k tomu, jak složité je to naprogramovat.“
Knights Ferry, současná generace Larrabee poskytovaná pouze jako dev kit
A tak se asi můžeme rozloučit s představou, že bychom za pár let mohli mít v PC grafickou kartu s modrým logem. Larrabee přežije pouze jako akcelerátor pro vědecké výpočty; Intel tedy narozdíl od AMD nebo Nvidie nemůže těžit z úspor z rozsahu výroby, naopak jeho čip nenese (pro GPGPU zbytečné) specializované jednotky.
Zdroj: TechRadar