Není divu, že se Nokia mobilní divize vzdala. Bohužel v posledním čtvrtletí 2013 se prodeje Lumií o kousek propadly. 8,2 milionu chytrých zařízení s dlaždicemi je méně než 8,8 milionu smartphonů ve třetím čtvrtletí. V celém loňském roce Finové prodali 30 milionů Lumií. V roce 2012 jich bylo 13,3 milionu. Prodeje se tedy meziročně více než zdvojnásobily. Bez ztrátové mobilní divizi by si firma každopádně vedla lépe.
Celkové příjmy v loňském roce činily 12,7 miliardy eur, zatímco před rokem to bylo 15,4 miliardy. Pozitivnější výsledky ale přinesl poslední kvartál 2013, kde firma oproti třetímu zaznamenala zlepšení o 18 %. Zatímco meziročně poklesly prodeje ve většině divizí, tak v posledním čtvrtletí se do dařilo slušně růst také divizi síťových řešení nebo mapám Here. Ve finanční zprávě nejsou zahrnuty peníze, které Nokia inkasuje od Microsoftu za prodej mobilní divize.
Co s Lumiemi? Kdo by předpokládal, že budou prodeje klesat navzdor nákupnímu šílenství před Vánoci? Microsoft letos startuje z těžké pozice a bude se muset porvat s náročným rokem 2014. Zatím jedinou pozitivní známkou je zvyšující se počet výrobců, kteří na trh uvedou zařízení s Windows Phone. Na druhou stranu je ale Redmondští dotují.
Nokia smartphone shipments since the first Lumia launch. pic.twitter.com/31MK3Wakb4
— WSJ Nordics (@WSJNordics) January 23, 2014