Analytici předpokládali převahu televizorů s obrazovkou typu QLED nad OLEDy, ale nyní to vypadá na pravý opak. Prodeje OLEDů rostou, zatímco QLED spíše klesá. Podle jiných analytiků z IHS Markit však na konci minulého roku již OLED vyhrál. V první kvartále tohoto roku se prodalo 470 tisíc OLEDů a 366 tisíc QLEDů. Rok předtím byl poměr opačný a QLED s přehledem vedl (679 tisíc vs. 218 tisíc).
Je za tím určitě i fakt, že QLED vyrábí jediná firma (Samsung), zatímco OLED je záležitostí více výrobců, byť samotné panely pochází pouze od LG. OLEDy tak vyrábí Panasonic, Philips, Sony, na jiných trzích pak Grundig, Toshiba a další, logicky i samotné LG. To dělá v součtu hodně, přestože celkově je největším výrobcem televizorů Samsung.
Samsung se loni pokusil ustavit QLED alianci společně s čínskými společnostmi HiSense a TCL, ovšem HiSense již oznámil uvedení svého prvního OLED televizoru (vyrábí také televizory označené jako ULED), čímž se aliance trošku rozpadá.
Tip: OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
I u samotného Samsungu se dlouho spekuluje, že opět začně vyrábět televizory s obrazovkou OLED, zřejmě by však nešlo o displeje od LG, ale nějaké vlastní vylepšené, které možná už někde neveřejně vyvíjí. Možná ale tou dobou už bude mít vylepšenou technologii microLED, na které ovšem i ostatní výrobci také pracují (jen pod jiným názvem).
Tip: Televizory QLED pro rok 2018 jsou neviditelné. Samsung spojil vše do jednoho kabelu
Každopádně aktuální čísla ukazují, že v segmentu high-endu začíná vyhrávat OLED, a pokud s nimi zaplaví domovskou Čínu i HiSense, podíl QLEDu ještě klesne. Samsung by jej mohl pustit do svých nižších řad, neboť narozdíl od OLEDu nejde o nějak drahou výrobní technologii.
Celkově jde však o minoritu u obou technologií, všechny OLED televizory dohromady měly v dubnu jen půl procenta trhu, přestože jejich cena hlavně u modelů LG klesla na přijatelnou úroveň. Ostatní výrobci si ale OLEDy ponechávají jen pro drahé modely.