Hlavní navigace

Prodeje Windows 8 údajně nepřekročily očekávání Microsoftu

19. 11. 2012

Sdílet

Zdroj: Redakce

Rozhodně není pravda, že by se Microsoft přiznal k tomu, kolik kopií Windows 8 prodal. Osmičky na trh vstoupily ani ne před měsícem, čili na větší hodnocení je brzo. Steve Ballmer se pouze pochlubil s tím, že si během prvních čtyř dnů levný upgrade pořídily čtyři miliony zákazníků. Nevíme, jak si vedou od té doby upgrady, natož pak samostatné licence pro nové stroje. Microsoft prodává klasicky OEM, taková Windows naleznete předinstalovaná na nových počítačích, stejně tak si ale můžete kupit o něco dražší OEM pro doma postavený stroj.

Tip: Microsoft od pátku prodal již čtyři miliony upgradů na Windows 8 Pro

Této licenci se říká PUL. Starší počítače pak můžete vybavit Osmičkami za necelých osm stovek. Výhodný upgrade měl přilákat i ty zákazníky, kteří by o operačním systému a výhodách přechodu pochybovali. Agresivní cenová politika určitý úspěch zaznamenat musela. Přesto prý v Microsoftu hovoří o zklamání. Jenže upřímně, co čekat od tak revolučního produktu, spojeného s řadou kompromisů, o nichž Redmondští tvrdí, že neexistují?

Na klasickém počítači bez dotekové obrazovky příliš neoceníme Metro. Desktop se nám plete pod nohama, zatímco jiným uživatelům se pod nohama plete naopak Metro. Dvě prostředí mohou žít vedle sebe, rozhodně se ale musíte naučit vycházet s oběma. Nakonec zjistíte, že není problém jedno nebo druhé potlačit, byť ne zcela, ale tohle budete těžko vysvětlovat běžným uživatelům. Ti se pouze bojí změny. Microsoft ale nevysvětluje dostatečně, jak systém ovládat. Klidně nám mohl dát na výběr mezi dvěma prostředími.

 

Osmičky se evidentně cítí jako ryba ve vodě až s novým hardwarem. Dotekové obrazovky, zajímavé skloubení konceptů tabletu a počítače, to Windows 8 patrně potřebují. Microsoft prý interně viní právě výrobce počítačů, že nedokáží zaujmout a ukázat dostatečně zajímavý a nápaditý hardware. I proto se Redmondští vydali vlastní cestou a vyrobili Surface. Ten slouží jako příklad toho, jak nevšedně může takový počítač nové generace vypadat a pracovat.

Minulý týden prý prodeje nezačaly zrovna zvesela. To ale neznamená, že by se Windows 8 neprodávala vůbec. Dokonce i všeobecně nepopulární Vista se prodávala a dodnes si drží stále relativně významný tržní podíl. Osmičky, podobně jako Vista, nesou na bedrech těžký náklad. Jde o první krok v revoluci. Windows 8 vyšlapou cestu svému nástupci, který by měl být o pořádný kus použitelnější a uživatelsky přívětivější. Jenže každý příběh má svůj začátek.

Navíc, Microsoft s touto verzí Windows necílí na firmy, ale na domácí uživatele. Kdo potřebuje počítač k práci, nepořídí si něco nového a neprověřeného. Což ovšem z Osmiček nečiní špatný produkt. Jen to holt nemusí být nejpoužívanější systém všech dob.

MMF24

Zdroj: SuperSite for Windows