Profil na Facebooku má 74 % Čechů a na Googlu+ 27 %, tvrdí studie

Sdílet

 Autor: Redakce

Agentura Media Research zpracovala výzkum, jak Češi vnímají velké komunitní weby. Zaměřila se tak na sociální sítě, diskuzní fóra, chaty, seznamky apod. Výsledky prvních příček nejsou překvapivé. Lidé nejvíce znají Facebook, YouTube a Spolužáky. Na Facebooku má profil 74 % dotázaných, zatímco na Spolužácích 71 %. Rozdíl je ale v návštěvnosti. Zatímco Facebook denně navštíví polovina respondentů, Spolužáky jen 2,5 %.

Jaké Češi znají komunitní weby
Jaké Češi znají komunitní weby

Výzkum ukázal i další zajímavosti.

  • Twitter zná 70 % lidí, kteří na něm nejsou zaregistrovaní.
  • Čtyři z pěti dotázaných zná nebo používá Google+.
  • MySpace má nejhorší poměr profilů ke známosti. Účet tam mají dvě procenta surfujících Čechů, přičemž 22× tolik lidí síť pouze zná.
  • Badoo má více českých profilů než některé ryze české služby jako ČSFD, Líbímseti, Xchat nebo Warforum.
  • Nejméně známou sítí je LinkedIn.

Výsledky vycházejí z dotazování vzorku 1084 surfařů starších 15 let. Pokud výběr respondentů odpovídá demografickému rozložení v Česku, reálná čísla by se měla lišit jen v procentech. Můžeme to hrubě odhadnout na základě skutečných dat.

 

Podle NetMonitoru je u nás 6,2 milionu surfařů. Dle interních statistik Facebooku je na síti 4,2 milionu Čechů, což by znamenalo, že 68 % z nich má na této síti účet. Výzkum ukázal, že jich je 74 %. Na LinkedInu má účet 496 000 Čechů, tedy 8 % surfařů (Media Research napočítal 6 %). Warforum má 620 000 registrovaných účtů, tj. 10 % surfující populace (dle výzkumu 9 %). Realita tedy není daleko.

ICTS24

Najdeme však i větší rozdíly. V šestimilionové populaci by filmová databáze ČSFD měla mít asi 740 000 profilů. Samotná stránka ale mluví o 300 000 účtech, přičemž část z nich patří Slovákům. Na Twitteru by zase mělo být až půl milionu Čechů, avšak (nedokonalá) analýza Klábosení.cz odhaduje jen 184 000 účtů (opět společně se Slováky).

Zdroj: Media Research