Vše se začalo měnit s příchodem nového šéfa Larryho Page. Začal produkty sjednocovat, rušit a hlavně redesignovat. To byl první úkol, který svému týmu zadal. Jak trefně poznamenal The Verge, za Schmidta bylo mottem Googlu „Don't be evil“ (nebýt zlý), za Page je to „Don't be ugly“ (nebýt ošklivý). Dříve aplikace i všechny možné weby vypadaly, jako by je designovaly různé společnosti. To chtěl Larry Page změnit, rozjel projekt Kennedy.
" width="560" height="315" frameborder="0">
Překvapivé je, že za redesignem nestojí jeden člověk. V Googlu není žádný Jon Ive jako v Applu, který rozhoduje o každém detailu. Místo toho spolu jednotlivé týmy častěji mluví, diskutují o uživatelských reakcích a společně pracují na tom, aby výsledek dobře vypadal. Úplně prý chybí závazné pokyny, jako má například Android s novým prostředím Holo.
V Googlu se ani nesnaží, aby všechny aplikace a weby vypadaly úplně stejně. Ale mají působit, že spadají do stejné rodiny, i když je vidíte na odlišných platformách. Třeba mapy na webu, pro Android a iOS nemají vypadat totožně. Místo toho mají dbát na zvyklosti hostující platformy, ale zároveň předat pocit, že je to od Googlu. Což se určitě v posledních dvou letech podařilo.
Jako první si redesignem prošel vyhledávač po vedením Jona Wileyho. Poslední designové prvky zase přineslo Google Now na Androidu, což měl na starost Matias Duarte, který dříve navrhoval (krásný) webOS. Google se stále plynule mění, kvůli těmto procesům tak starší aplikace a weby dostávají novinky, které se objevily jinde.
Mimochodem: jedna věc prozatím zůstává společná. V novém prostředí Google preferuje hodně bílé plochy a dbá na velké ovládací prvky přizpůsobené pro dotykové ovládání. A všimli jste si barevných tlačítek? Červené tlačítko vždy něco vytvoří (např. nový e-mail), modré potvrdí (např. vyhledá) a zelené sdílí (např. příspěvek na Google+). To je nový Google.
Určitě stojí zato si původní článek na The Verge přečíst. Je dlouhý, ale dobře z něj pochopíte, jak to teď v internetovém impériu chodí.